سخنگوی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش از مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: شبکه شاد به عنوان مکمل در کنار آموزش حضوری فعال است.
سخنگوی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش از مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: شبکه شاد به عنوان مکمل در کنار آموزش حضوری فعال است.
کد خبر: ۱۳۷۸۶۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ستاری فرد در گفت و گو با ایرنا افزود: قانون درباره بازگشایی مدارس با صراحت پیش بینی کرده که شروع مدارس از اول مهر ماه انجام می شود، بنابراین طبق قانون مکلف هستیم که مدارس از اول مهر ماه باز شوند.

وی افزود: همچنین اینکه ستاد ملی مدیریت کرونا تصویب کرده که آموزش حضوری است و ترکیبی نمی شود.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شبکه شاد هم به عنوان مکمل در کنار آموزش حضوری فعال است و از این ظرفیت و فرصت پیش آمده به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی و تربیتی استفاده می شود.

مدارس و مراکز آموزشی پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند ماه سال ۹۸ به منظور حفظ سلامت فرزندان و خانواده‌ها تعطیل و آموزش به ناچار در فضای مجازی دنبال شد. هرچند که امکان تداوم آموزش به صورت مجازی باعث شد که یادگیری به طور کلی تعطیل نشود اما تجربه و تحقیقات نشان داد که اثرات مخرب تعطیلی مدارس و حاضرنشدن فرزندان در کلاس‌های درس به مراتب بسیار بیشتر از کرونا بود.

موضوع واکسیناسیون زیرساختی اساسی برای بازگشایی مدارس و حضور دوباره دانش آموزان در مدارس بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم این امر محقق شد و تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان صورت گرفت.

در نهایت با ورود واکسن برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در شهریورماه سال گذشته و همچنین اختصاص بودجه سرانه بهداشتی برای ضدعفونی محیط مدرسه زمینه بازگشایی مدارس به صورت اقتضایی و گروهی و البته آرام و تدریجی برای دانش‌آموزان مهیا شد.

تا پایان مهرماه با واکسینه شدن حدود ۶۵ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، فعالیت حضوری مدارس از آبان ماه به صورت جدی‌تری تداوم یافت و امکان حضور گروهی و اقتضایی همه دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس فراهم شد و این روند تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه داشت و در نهایت با مهار کرونا در جامعه، مدارس توانستند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را مانند دوران ماقبل کرونا آغاز کنند.

پس از کاهش ویروس کرونا در جامعه، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و ۸۴ درصد دانش‌آموزان در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ پس از ۲ سال دوری از مدارس در کلاس‌های درس حاضر شدند تا به گفته یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم زمان با بهار طبیعت و بهار قرآن، بهاری نو در نظام تعلیم و تربیت را رقم زنند.

دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند دوران ماقبل کرونا از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح در مدارس حاضر شدند و تا پایان سال تحصیلی و امتحانات در کنار معلم و همکلاسی‌های دوره آموزشی خود را سپری کردند.

وزیر آموزش و پرورش در این راستا دوم شهریور  گفت که کلاس‌های دانش‌آموزان قطعا از اول مهر ماه حضوری برگزار می‌شود.

یوسف نوری افزود: با توجه به اینکه امسال برای حدود ۲ میلیون دانش‌آموزان دوره تعمیق و تثبیت یادگیری در طول تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول ماه مهر است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کلاس‌های دانش‌آموزان از مهرماه بی‌شک به صورت حضوری برگزار می‌شود، با شنیده‌ها از وزارت بهداشت شیوع کرونا افت پیدا کرده است اما حتما دانش‌آموزان را به تزریق دز یادآور توصیه می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها