معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خبر داد:

اجرای ۴۰۰ طرح تولید انرژی خورشیدی در استان سمنان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از اجرای ۴۰۰ طرح فتوولتاییک (سلول خورشیدی) ویژه مددجویان در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان؛ سید محمد رضا سیادتی با اشاره به تفاهم‌نامه پنج جانبه احداث واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی بین سازمان بسیج سازندگی کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اظهار کرد: به‌منظور توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش میزان بهره‌وری کشور از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر این تفاهم نامه به امضا رسید.

 وی خاطرنشان کرد:این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم‌درآمد ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با اولویت مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی و سایر افراد کم برخوردار و همچنین افزایش تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی شکل گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تا کنون دو هزار و ۴۷ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان ایجاد شده است.

سیادتی ایجاد اشتغال و را یکی از راه‌های مهم خودکفایی و توانمندی مددجویان و افراد نیازمند جویای شغل برشمرد و گفت: اعتبارات و تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در این نهاد حمایتی نسبت به سال گذشته با رشد دو برابری همراه بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان، استعداد سنجی، مشاوره و هدایت شغلی، بهره‌گیری از کانون خیرین، خیرین اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را از جمله خدمات این نهاد برشمرد و گفت: نظارت سه تا پنج ساله بر طرح‌های اشتغال، ایجاد زنجیره فروش بر محصولات اجرایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها