سکوت اعضای کمیسیون اصل۹۰ در قبال انتخاب مهدی تاج

مدعی موردنظر در دسترس نمی‌باشد!

همیشه می‌گویند دخالت دولتی‌ها در امور فدراسیون فوتبال، منجر به تعلیق فوتبال ایران می‌شود، اما هیچ‌کس نگفته بیان نظر و عقیده مقامات دولتی و نمایندگان مجلس، فوتبال را تعلیق می‌کند. حالا ۴۸ ساعت از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فوتبال در مجمعی که بیشتر شبیه به یک صحنه نمایش از پیش تمرین شده بود، می‌گذرد، اما عجیب آن‌که خیلی‌ها سکوت کرده‌اند و برخی هم حرف‌هایی زده‌اند که اگر سکوت می‌کردند بهتر بود!
کد خبر: ۱۳۷۸۵۵۵

حرف‌های یک ماه پیش رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس را که یادتان هست: «کسانی که در مظان عدم صلاحیت هستند و شائبه دارند از لحاظ بنده به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ حق شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند.» نصرا... پژمانفر با صراحت عنوان کرد؛ مهدی تاج حق شرکت در انتخابات را ندارد!
اشاره او به پرونده‌های مفتوح مهدی تاج بود که البته همچنان هم باز است، اما معلوم نشد کدام دست‌های پشت پرده این پرونده‌ها را نادیده گرفت تا نامزدی که مورد اتهام بود، بیاید و با رای قاطع، سکان هدایت این فوتبال را در دست بگیرد. دیروز خیلی تلاش کردیم تا با نصرا... پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون صحبت کنیم، اما موبایل‌هایی که ابتدا قطع می‌شد در ادامه از دسترس خارج شد و پیام‌هایی که سین شده بود هم بی‌پاسخ باقی ماند. البته این سکوت، شرف داشت به آن واکنش وزیر ورزش که انتخاب مهدی تاج را به فال نیک گرفت و در یک اظهارنظر مبهم و چندپهلو عنوان کرد؛ «همین که فدراسیون فوتبال از بلاتکلیفی در آمد و از حالت سرپرستی خارج شد یک اتفاق خوب بود!»

آقای دکتر سجادی! شما که بهتر از هر کسی می‌دانید فوتبال ایران هنوز دارد تاوان دوران قبلی ریاست مهدی تاج را می‌دهد، از کدام اتفاق خوب حرف می‌زنید؟ ای‌کاش به جای این واکنش خنثی، درباره قصور خود و وزارتخانه متبوع‌تان حرف می‌زدید که باید درخصوص افرادی که واجد صلاحیت نیستند، براساس قانون، وظیفه نظارتی خود را انجام می‌داد، اما نداد. اینجا همان جایی است که می‌گوید در سکوت از هر آوازی خوش‌تر است!

راستینه: وزیر ورزش باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد

احد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید:
وزارت ورزش مسئولیت نظارتی در قبال فدراسیون‌ها دارد. یکی از دلایل کارت زرد مجلس به وزیر ورزش، کوتاهی در زمینه نظارت بود.

وزیر ورزش مصاحبه می‌کند که ما نمی‌توانیم بگوییم چه کسی در انتخابات شرکت کند یا نکند؛ درست است شما اصلا نباید این حرف را بزنید شما مسئولیت این کار را ندارید، اما مسئولیت دارید درخصوص افرادی که واجد صلاحیت نیستند براساس قانون، وظیفه نظارتی خود را انجام دهید.

حالا که وزارت ورزش مسئولیت نظارتی خود را انجام نمی‌دهد ما در مجلس وظیفه داریم که به مسئولیت خودمان عمل کنیم. وزیر ورزش باید به کمیسیون بیاید و پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد.

یک فردی پرونده کاملا مشخصی دارد و دادستانی نامه زده و اتهامات مشخص است و پرونده مفتوحی در کمیسیون اصل۹۰ دارد؛ آن وقت دستگاه نظارتی به وظیفه نظارتی خود عمل نمی‌کند و وارد انتخابات شده و مجمع به او رای می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها