مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان خبرداد:

اعتبار1700میلیارد تومانی سفرریاست جمهوری برای تکمیل مدارس کرمان 

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به تخصیص اعتبار آموزشی در سفر رییس جمهور به استان کرمان گفت:هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرریاست جمهوری به کرمان برای تکمیل مدارس این استان تصویب شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۳۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رضاهدایتی،افزود:۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام استان کرمان هزینه خواهد شد

وی عنوان کرد:طی یکسال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان انجام شد،همچنین ۴۷۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس احداث شده یا در دست ساخت است.

هدایتی،افزود:برنامه این اداره کل در سال ۱۴۰۱ برچیدن کلاس های کانکسی است و اولویت با مدارس مستقل کانکسی که آمار کلاس های آن بیش از ۱۰ دانش آموز است،بوده و تا مهر ۱۴۰۲ همه مدارس کانکسی برچیده می شوند.

رضاهدایتی،گفت:بخشی از اعتبارات این نهاد دولتی بوده که۹۰ درصد آن از طریق اعتبارات ملی و ۱۰درصد دیگر از محل بودجه های استانی تامین می شوند.

وی با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه ساز،اظهارداشت:در هفتم شهریورماه،۶۴ پروژه آموزشی با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان در سطح استان تحویل آموزش و پرورش شد.

وی با اشاره به ایزوگام مدارس عنوان کرد:مدارسی که در سیل در هفت شهرستان جنوبی و چهار شهرستان شرقی استان دچار آسیب شده بودند،تعمیر شده اند.

رضاهدایتی،تصریح کرد:استان کرمان در یک سال اخیر جهش بزرگی در بحث تجهیزات و هوشمند مدارس داشته است،به گونه ای که ۲۷ میلیارد تومان برای هوشمندسازی هنرستان های استان از اعتبارات ملی جذب شده و بودجه هوشمندسازی فضای آموزشی و کلاس های آموزشی در سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت:در ۶ ماهه اول سال جاری در بحث مدارس خیرساز، ۱۱۳ میلیارد تومان تعهدات خیرین داشتیم و ۳۰ میلیارد تومان توافقنامه نیز با خیرین در حال انعقاد داریم که در مجموع حدود۱۴۰ میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال گذشته حدود۱۲۰ میلیارد تومان تعهد خیرین داشتیم.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به طرح آجر به آجر،اظهار کرد:مشارکت مردم استان در پویش"صحن حرم، مدرسه ام"بسیار خوب بوده به گونه ای که تاکنون کرمان در این زمینه در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.

به گفته هدایتی،امسال ۷۷۷ کلاس درس مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد شده و ۲۰۰ کلاس درس دیگر تا اول مهرماه نیز به این آمار اضافه می شود.

وی با بیان اینکه ظرف سه سال آینده سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس استان استاندارد می شوندافزود:اکنون هیچ مدرسه ای بخاری نفتی در استان وجود ندارد.در جنوب استان کلاس های درسی فاقد سیستم سرمایش و گرمایش هست که مجهز کردن آنها به سیستم های استاندارد در دستور کار قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها