مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین گفت: تمام کسانی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و یا پیش‌ثبت‌نام خود را قطعی کنند، این اتفاق به ما کمک می‌کند بتوانیم خدمات بهتری را به زائران ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، امید کوثری‌فر مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با حضور در برنامه تلویزیونی «در مسیر حسین» درباره آخرین اخبار این ستاد صحبت کرد.

وی درباره آخرین وضعیت مرزها گفت: با توجه به شرایطی که در روز دوشنبه در عراق ایجاد شد، محدودیت ترددی برای تمامی زائران اعمال و تردد از مرزهای هوایی و زمینی محدود شد. خوشبختانه با توجه به شرایط مساعدی که طی ۲۴ ساعت گذشته فراهم شد، پروازها به سمت این کشور فعال شده است.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: دغدغه همه دست‌اندرکاران ستاد مرکزی اربعین این است که سفر ایمن، سهل و ارزانی را برای زائران فراهم کنیم و با توجه به اینکه امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی ماست، تا رسیدن به اطمینان خاطر ۱۰۰ درصدی بایستی محدودیت‌هایی را در نظر گرفت.

وی با اشاره به فعالیت این ستاد گفت: وظیفه اصلی ستاد مرکزی اربعین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلفی است که به زوار اربعین چه در ایران و چه در عراق خدمت‌رسانی می‌کنند. ما از سال ۱۳۹۴ تجربه این خدمت‌رسانی را داریم.

کوثری‌فر ادامه داد: ۱۷ کمیته در ستاد مرکزی اربعین مشغول فعالیت‌اند که هرکدام وظایفی را برعهده دارند. طی این سال‌ها اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقلی، رفاهی، زیرساختی، خدماتی و ... در مسیرهای منتهی به مرز انجام شده و شاهد پیشرفت‌هایی هستیم.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین ضمن تاکید بر لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح گفت: امسال رویکرد متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل تجربه کردیم. از آنجا که می‌خواستیم زودتر به آمار شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی برسیم، تصمیم گرفتیم پیش ثبت‌نام از زوار اربعین را در سامانه سماح انجام بدهیم. تاکنون نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر ثبت‌نام خود در سامانه سماح را قطعی کرده‌اند.نزدیک به 2 میلیون نفر نیز پیش‌ ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ابراز کرد: تمامی کسانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و یا پیش‌ثبت‌نام خود را قطعی کنند. این اتفاق به ما کمک می‌کند که بتوانیم خدمات بهتری را به زائران ارائه بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجوز سفر منوط به ثبت نام قطعی در سماح است، گفت: با توجه به اینکه امسال لفو ویزا را داشتیم، ثبت‌نام قطعی در سامانه سماح به حکم ویزا تلقی خواهد شد. هم‌چنین بهره ثبت‌نام در این سامانه شامل خود زائرین نیز می‌شود. چرا که به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم خدمات و امکانات خود را در مرزهای مختلف به کار گیریم. خدمات بیمه‌ای نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که ثبت نام خود در این سامانه را قطعی کرده باشند.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به سوال دیگری درباره قیمت بالای بلیط اتوبوس‌ها به سمت مرز مهران گفت: فعلا هنوز فروش بلیط‌ها را آغاز نکرده‌ایم؛ نه بلیط‌های سرویس هوایی و نه مسیرهای زمینی. همانطور که می‌دانید فروش بلیط‌ها از ۱۰ صفر تا ۲۳ صفر است. به شما تاکید می‌کنم که در ایام اربعین قیمت بلیط با همان مبالغ مصوب شده است و هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت. البته من فکر می‌کنم که باید تغییر نگرشی هم داشته باشیم. نباید این تصور را داشته باشیم که سفر اربعین، سفری رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد.

وی هم‌چنین درباره اخذ گمرکی از موکب‌داران گفت: این موضوع درست نیست؛ قریب به 3 هزار موکب شناسنامه‌دار داریم که طی سال‌های مختلف ارائه خدمت داشتند. اتفاقا امتیازات خوبی برای موکب‌داران درنظر گرفته شده است که بتوانند ارائه خدمات بهتری داشته باشند.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در بخش پایانی سخنان خود گفت: روز پنج‌شنبه ساعت ۱۷:۳۰ بدرقه از موکب‌داران و خادمین اربعینی را خواهیم داشت که این مراسم در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود. از هم‌وطنان عزیز دعوت می‌شود تا در این مراسم که حال و هوای خوبی دارد حضور پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها