مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از مبارزه بیولوژیک علیه آفت گوجه‌فرنگی و ذرت در سطح ۲۵۵۰ هکتار از مزارع استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۴۸۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، شهرام پیشه‌ور بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ سطح پیشنهادی عملیات کنترل بیولوژیک استان همدان از سوی سازمان حفظ نباتات ۵۰۰۰ هکتار(مزارع ذرت ۳۰۰۰ هکتار و مزارع گوجه فرنگی ۲۰۰۰ هکتار) تعیین و ابلاغ شد.

وی افزود: براساس استعلامات انجام شده سطح پیشنهادی زیرکشت و قابل مبارزه استان، ۳۲۶۱ هکتار از سوی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه استان اعلام شد که با توجه به اهمیت موضوع کنترل بیولوژیک با بازدیدهای میدانی و کارشناسی به‌عمل آمده مقرر شد ۲۶۱۶ هکتار از مزارع ذرت و گوجه فرنگی شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حداقل در یک نسل و در صورت نیاز طی دو نسل تحت پوشش این عملیات قرار گیرند.

پیشه‌ور خاطرنشان کرد: عوامل به‌کار رفته زنبورهای "تریکوگراما" و "براکون" و آفت‌های مورد نظر "هلوتیس" گوجه فرنگی و "کرم ساقه‌خوار" ذرت هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان اظهار کرد: این عملیات از تیرماه سال‌جاری آغاز و تاکنون بیش از ۲۵۵۰ هکتار از این سطح مبارزه انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها