یزد - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران خواستار حمایت مسئولان استان از انتقال خون شد و گفت: استاندار و مسئولان کمک کنند تا این نگین درخشان در کشور همچنان بدرخشد.
کد خبر: ۱۳۷۸۴۳۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،بشیرحاجی بیگی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون یزد ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدای دولت،شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم از کلیه پرسنل خدوم انتقال خون یزد، معاونت درمان دانشگاه و اعضای شورای شهر به عنوان یار و یاور انتقال خون قدردانی و تشکر کردو اظهارداشت : سازمان انتقال خون در طول شبانه روز  فعالیت دارد و در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۱۲ و نیم درصدی در انتقال خون یزد بودیم، این در حالی است که یزد رتبه چهارم کشوری از بین ۳۱  اداره کل در کشور را داراست.

وی با اشاره به رشد اهدای خون مستمر به عنوان شاخص ارتقا در یزد افزود :درعرصه پدافند غیرعامل کشور تنها سازمان انتقال خون به عنوان سازمان حیاتی است.

حاج بیگی با تاکید بر رشد ۸ برابری اهدای خون در کشور گفت: فرهنگ اهدای خون از جنگ تحمیلی در کشور نهادینه شد، از طرف دیگر سازمان انتقال خون ایران جز ۵کشور برتر دنیا معرفی شده است و این سازمان ، سازمان مقدسی است چراکه مردم عصاره وجودشان را اهدامی کنند و سپس خروجی آن در بیمارستانها است.

معاون سازمان انتقال خون ایران ضمن تشکر از اهداکنندگان خون افزود خاطرنشان ساخت:  اهدای خون یک تصمیم آگاهانه است و اهداکنندگان نجات جان بیماران را حس می کنند و مااگر هستیم به واسطه حضور اهداکنندگان خون هست.

آینده خوب انتقال خون یزد در گرو مشارکت مردمی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این مراسم گفت: این تغییر شروع بسیار خوبی برای مجموعه بهداشت و درمان استان است.

حبیب نیکوکار اظهارداشت: اداره کل انتقال خون یزد جزء سازمان هایی است که با نجات جان مردم و سلامتی مردم سر و کار دارد و مدیر سابق و سرپرست جدید انتقال خون یزد، هر دو عشقِ خدمت به مردم یزد داشته اند و دارند و با مشارکت مردم آینده خوبی برای استان و انتقال خون یزد اتفاق خواهد افتاد.

اهدای خون نشانه حیات و زندگی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد هم  در این مراسم اظهار داشت: از انجایی که نجات جان یک انسان نجات جان همه انسانهاست، لذا اهدای خون نشانه حیات و زندگی است و سازمان انتقال خون در استانها جایگاه عظیم و بلندمرتبه ای دارد.

علی اکبر عزیزی بااشاره به اهدای زندگی و از خودگدشتگی و گرامیداشت یادشهدای دفاع مقدس و دفاع حرم و دوران ۴۴ساله انقلاب اسلامی و مبارزه با کرونا همه و همه نشان از ایثار مدافعان است. اگر این مساله ایثارها را ادامه دهیم سازمان انتقال خون مشاهده می کنیم که سلسله ایثار و نثار و ادامه آن هیچوقت پایان پذیر نیست‌.

وی با اشاره به مساله ایثارگری در انتقال خون گفت: درسالهای گذشته اقدامات موثر و بسیارخوبی انجام شده است و دکتر نقی تقوایی از بهترین مدیران بسیجی و انقلابی و خلاق استان ۱۰سال خدمت صادقانه انجام داده اند.

 در این مراسم از زحمات دکتر تقوایی مدیرکل سابق انتقال خون یزد، قدردانی شد و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزودن برای دکترسیدمحمدرضا آقایی سرپرست اداره کل انتقال خون یزد شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها