کد خبر: ۱۳۷۸۳۹۶
نویسنده مهدی عیسی‌زاده - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس
در دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با دولتمردان، نکات مهمی در زمینه توفیقات و امتیازات دولت سیزدهم مطرح شد. یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همراهی دولت با مردم، حضور میدانی مدیران در بین اقشار مختلف جامعه در شرایط سخت و سوانح طبیعی و غیرطبیعی بود. این همدلی‌ها به مردم این اطمینان را داد که دولت فعلی در وقایع و اتفاقات ناگوار همراه آن‌ها است و تلاش می‌کند که مشکلات و معضلات موجود را در اسرع وقت، باتوجه به امکانات موجود رفع کند.

کارنامه موفق دولت سیزدهم در حوزه سفر‌های استانی و دید و بازدید رئیس‌جمهور از ۳۱استان در طول یک سال گذشته از دیگر تلاش‌های قابل تقدیر است. در این سفر‌ها مردم چهره به چهره با رئیس‌جمهور و سایر دولتمردان دیدار کردند و در گفتگو با مدیران از مسائل و مشکلات‌شان گفتند و به این نتیجه رسیدند که دولت سیزدهم نسبت به اقدامات خود پاسخگو است. نکته مهم، مصوباتی است که در این سفر‌های استانی به تصویب هیات دولت رسید و البته برای اجرایی شدن آن باید منتظر بود و دید که تا چه اندازه تصمیمات اتخاذشده دولتمردان باتوجه به اعتبارات و بودجه‌هایی که درنظر گرفته شده به مرحله اجرا می‌رسد. طبعا توفیق دولت در اجرایی کردن وعده‌های خود علاوه‌بر این‌که می‌تواند زمینه نشاط و سرزندگی در جامعه را فراهم آورد، باعث رونق اقتصاد، کسب و کار، امید به افزایش تولید و رونق کارخانه‌ها خواهد شد. واقعیت آن است که در شرایط کنونی و باتوجه به وضعیت اقتصادی، مردم بیش از گذشته نیاز به دلگرمی دارند و الزام دولت به تحقق وعده‌ها و استمرار همراهی با سطوح مختلف اجتماعی، امید و اعتماد عمومی را نسبت به نظام جمهوری اسلامی زنده نگه می‌دارد.

از دیگر نکات قابل توجه درباره عملکرد دولت، تلاش گسترده و قابل تحسین در حوزه مهار بیماری کرونا است. آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان ابتلا و فوتی‌های قبل و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تفاوت‌های فاحشی دارد. طبعا در شرایطی که بسیاری از مردم نگرانی‌های زیادی درخصوص همه گیری این بیماری داشتند و از بسیاری فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود بازمانده بودند، مدیریت انقلابی و کارآمد دولت سیزدهم توانست با برنامه‌ریزی درست و دقیق و هزینه کردن هدفمند در حوزه خرید واکسن و بسیج عمومی برای واکسیناسیون، امید‌های از دست رفته مردم را به آن‌ها برگرداند. بدون تردید این اقدام ارزنده امید، آرامش و نشاط را به جامعه برگرداند و باعث کاهش آلام و درد‌های آن‌ها شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها