کتاب شریان مکران که روایتی از ساخت خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک است به چاپ سوم رسید.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۹۱
به گزارش جام جم آنلاین، این کتاب که اواخر زمستان سال گذشته به بازار نشر وارد شد مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت تا چاپ سوم خود را تجربه کند.

شریان مکران اثر مهدی قزلی است که پیش از آن کتاب‌های پرفروش قصه کربلا و پنجره‌های تشنه را نوشته بود و پش از این کتاب نیز، همپای مسافر اردیبهشت او وارد ویترین کتاب فروشی‌ها شد.

قزلی در این کتاب به سامان رسیدن یکی از ایرانی‌ترین ابرپروژه‌های تاریخ صنعت نفت را روایت کرده که در در شرایط سخت تحریم و کرونا و به دست متخصصان جوان کشور انجام شد
این کتاب با اینکه در مورد یک موضوع تخصصی نوشته شده شده است، ولی روایتس عمومی دارد و مخاطب ان فقط علاقمندان یا متخصصان حوزه نفت انرژی نیستند.

خط لوله گوره جاسک برای اولین بار نفت خام ایران را در ان سوی تنگه هرمز و در دریای عمان تحویل مشتری‌ها می‌دهد و اتمام آن علاوه بر ایجاد تفوق تجاری و اقتصادی در فروش و صدور نفت، تغییرات مهمی در شرایط سیاسی و امنیتی خلیج فارس و تنگه هرمز به نفع ایران ایجاد کرد.

این کتاب که می‌توان ان را در زمره کتاب‌های روایت پیشرفت قلمداد کرد در ۱۳۶ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان توسط نشر جام جم منتشر شده و از طریق کتابفروشی‌های و درگاه‌های اینترنتی فروش کتاب قابل دسترسی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها