جاماندگان یارانه می‌تواند به درگاه معرفی شده مراجعه و بار دیگر ثبت نام کنند. به زودی تکلیف جاماندگان یارانه مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۷۰
با تغییر مبلغ یارانه نقدی حدس و گمان های بسیاری در مورد آن مطرح شد. عده ای از تغییر یارانه نقدی به کالا برگ گفتند و عده از عدم پرداخت آن. با فرارسیدن موعد پرداخت یارانه نقدی اما سوال ها و حدس و گمان ها بالا گرفت؛ آیا یارانه نقدی پرداخت می شود؟ آیا یارانه نقدی تبدیل به کالا برگ میشود؟
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکلیف جاماندگان یارانه و ثبت‌نامی‌های جدید یارانه گفت: برخی افراد جامانده به دلایل مختلف هنوز امکان ثبت‌نام پیدا نکرده‌اند.

ثبت‌نام افراد جامانده و انصرافی‌های قبل، توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و از طریق درگاه my.gov.ir صورت می‌پذیرد.

پس از ثبت‌نام، اطلاعات خانوار‌های ثبت‌نامی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای پایگاه رفاه ایرانیان ارسال شده و در اولین دور بعدی واریز یارانه، مورد وسع سنجی فوری قرار گرفته و در صورت حضور در دهک‌های ۱ تا ۹، سرپرستان خانوار‌های مشمول برای واریز یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی می‌شوند.

زری‌باف درباره خانوار‌هایی که اخیراً مشمول شده و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین درباره تکلیف رفع مسدودی یارانه‌ها گفت: تمامی امور اجرایی مربوط به واریز یارانه‌ها، ازجمله پرداخت معوقات مشمولین، تعیین تکلیف مبالغ مسدودی در حساب سرپرست خانوار، رفع مشکل واریز مبالغ کمتر از تعداد اعضای خانوار و … توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت می‌پذیرد.

چند نفر از جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند؟

مجتبی زری‌باف سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط پایگاه رفاه ایرانیان با پرداخت یارانه‌های نقدی گفت: پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، هیئت دولت و ستاد تنظیم بازار در تفسیر اقشار و دهک‌های پردرآمد مندرج در این تبصره تصمیم گرفت تا ماهیانه به خانوار‌های دهک‌های یک تا سه، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، دهک‌های چهار تا ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت و دهک ۱۰ را حذف کند.

وی با بیان اینکه وظیفه شناسایی به عهده پایگاه رفاه ایرانیان است تا بر مبنای وسع سنجی خود این دهک‌ها را معرفی کند گفت: لازم به تأکید است در این سیاست پایگاه رفاه ایرانیان صرفاً مجری شناسایی دهک‌ها بوده است.

به طور همزمان پیشنهادات کارشناسی و مبتنی بر داده به منظور تدقیق انتخاب گروه‌های هدف از سوی این پایگاه به هیئت دولت ارائه شده است که به طور کلی می‌توان آن را در تغییر مبنا از دهک‌بندی به صدک‌بندی خلاصه کرد.

حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول یارانه نقدی هستند

زری‌باف در بخش نخست سخنانش، آخرین آمار از وضعیت یارانه نقدی در کشور را اعلام و اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولین یارانه در مردادماه ۱۴۰۱ توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود ۸۶ میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار معادل ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند (معادل ۸۹٫۹ درصد جمعیت کشور).

مشمولین جدید یارانه چند نفر هستند؟

وی افزود: از این میزان حدود ۸۰۰ هزار خانوار مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی هستند. از بین ۷ میلیون جامانده که شامل انصرافی‌های قدیم، محذوفین قدیم و افرادی است که به هر دلیلی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی دریافت نمی‌کردند، تعداد کل ثبت‌نامی‌های جدید (پس از اردیبهشت ۱۴۰۱) حدود دومیلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این افراد در جمع مشمولین فعلی حاضر هستند.

هم چنین از بین محذوفین جدید یارانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اقدام به ثبت اعتراض کردند که در وسع سنجی تیر ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جمع مشمولین تیرماه یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شدند.
 

ثبت‌ نامی‌ های جدید یارانه نقدی ۳ مرحله را باید طی کنند

براساس پیگیری‌های صورت‌گرفته، اطلاعات مربوط به ثبت‌نامی‌های جدید یارانه‌ها به منظور انجام آزمون وسع و تعیین دهک خانوارها برای وزارت رفاه ارسال می‌شود. پس از طی این مراحل است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به پرداخت یارانه‌ اقدام می کند.

به گزارش تسنیم، طی روز جاری اعلام شد امکان برداشت مرحله 136 یارانه پرداختی هدفمندسازی یارانه‌ها از امشب فراهم خواهد شد، بر این اساس خانوارهایی که تا امروز یارانه دریافت می‌کردند و یا اینکه به‌دلیل اعتراض به دهک‌بندی مجدداً مشمول دریافت یارانه شده بودند، امکان برداشت یارانه خرداد ماه را که تا پیش از این در حساب آنها قرار گرفته بود خواهند داشت.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که یکی از دلایل مهم تداوم زمان ثبت‌نام یارانه‌ها این است که عده بسیار زیادی از مشمولین همچنان نسبت به ثبت‌نام اقدام نکردند.

لازم به ذکر است که اطلاعات ثبت‌نامی‌های جدید به منظور انجام آزمون وسع و تعیین دهک خانوارها اطلاعات برای وزارت رفاه ارسال می‌شود. پس از طی این مراحل است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به پرداخت یارانه‌های این افراد اقدام خواهد کرد.

گفتنی است، افرادی که هم‌اکنون مراحل ثبت‌نام خود را در سایت my.gov.ir انجام داده‌اند براساس زمان ثبت‌نام به گروه‌های مختلفی تقسیم خواهند شد و اطلاعات آنها جهت طی فرآیندهای لازم به وزارت رفاه ارسال می‌شود. در صورتی که این افراد مشمول دریافت یارانه شناخته شوند، یارانه مربوط به ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد؟


سخنگوی دولت گفت: هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان و بنزین در دستور کار دولت نیست.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی گفت: قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است.

بهادری تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم، یارانه به شیوه کالابرگی یعنی از طریق عابربانک‌ها در اختیارشان قرار بگیرد، فراهم کند ولی طبیعتا تا فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم همین شیوه کنونی پرداخت نقدی یارانه‌ها استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کارتخوان‌های نان طبق برنامه زمان‌بندی قبلی در استان‌ها توزیع می‌شود. هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان و بنزین در دستور کار دولت نیست.

دبیر هیأت دولت گفت: صرفا زیرساخت‌هایی برای نان در حال توسعه در سطح کشور است و با استقرار کامل ابن زیرساخت‌ها هم بنا نیست هیچ تغییری در پرداخت از جیب مردم برای نان صورت پذیرد.

یارانه نقدی

چه خبر از یارانه نقدی معترضان؟

روز گذشته فرصت یک ماهه‌ای که رییس جمهوری به وزارت رفاه داده بود، پایان یافت و طبیعتا امروز معترضان باید یارانه خود را دریافت می‌کردند؛ اما چرا یارانه هنوز قابل برداشت نیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیش از یک ماه است که یارانه نقدی رییسی به حساب سرپرستان خانوارهای 9دهک اول واریز شده است؛ یارانه‌ای که در دو مبلغ 300 و 400 هزار تومان پرداخت شد؛ دهک یک تا سه نفری 400 هزار تومان و دهک 4 تا 9 نفری 300 هزار تومان یارانه گرفتند.

در این بین عده‌ای دهک دهمی شناخته شده و مشمول یارانه نشدند؛ دهک دهمی‌ها افرادی بودند که اگر جامعه را به ده قسمت تقسیم کنیم، نسبت به 9دهک قبلی وضعیت درآمدی بهتری داشتند؛ اما عده‌ای در این بین اعتقاد داشتند دهک دهمی نیستند و یارانه آن‌ها به اشتباه واریز نشده است.

افرادی که به عدم دریافت یارانه نقدی و دهک بندی خود اعتراض داشتند، این فرصت برایشان مهیا شد که اعتراض خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند و بعد از دو مرحله اعلام لیست از سوی وزارت رفاه، برای تمامی این افراد، یک مرحله یارانه، واریز شده است؛ اما نکته مهم آن است که این یارانه هنور قابل برداشت نیست و این سوال مطرح است که یارانه معترضان بالاخره کی قابل برداشت می شود؟

رییس جمهوری 25 اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

بنابراین دیروز، این فرصت یک ماهه پایان یافت؛ اما همچنان یارانه‌ای به حساب معترضان واریز نشد؛ در پی پگیری‌های اقتصاد آنلاین از وزارت رفاه مشخص شد که وزارت رفاه کارهایی که باید را انجام داده و تنها منتظر دریافت برخی اطلاعات از سوی نهادهای دیگر است؛ البته امروز وزارت رفاه به اقتصاد آنلاین گفت: باتوجه به استعفای وزیر باید کمی صبر کرد و هفته دیگر موضوع را پیگیری کنیم

سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز دقیقا صحبت وزارت رفاه را تکرار کرد و گفت: به محض اعلام نتایج از سوی وزارت رفاه یارانه‌ها قابل برداشت خواهد بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها