کد خبر: ۱۳۷۸۲۵۸
نویسنده سیروس ابراهیم‌زاده - بازیگر تلویزیون و سینما
ما باید بدانیم رسانه اصلی مردم برای گذران اوقات فراغت همین رادیو و تلویزیون است که اگر برنامه‌های مناسب تولید کنند آنگاه بخش عمده مخاطبان به سمت تولیدات رادیو و تلویزیون خودمان خواهند آمد. همین حالا هم تلویزیون و رادیو در مواقعی مثل پخش مستقیم مسابقات ورزشی پربیننده دارای دامنه مخاطب بالایی هستند که می‌توان از این دامنه بالا به‌عنوان ظرفیتی برای تولید محتوا‌های متنوع بهره برد.

توجه به پیش تولید مناسب، داشتن فیلمنامه قوی و محکم که با تحقیق و زمان مناسب نوشته شده باشد و حضور کارگردانی که مدیوم تلویزیون را بشناسد، می‌تواند در تولید یک سریال با کیفیت نقش مهمی ایفا کند. اگر پیش تولید کار به‌اندازه و هدفمند باشد، قطع به یقین در همان پیش تولید ایرادات برطرف شده و هم بازیگران و هم تیم اجرایی می‌توانند با فراغ بال کار را کلید بزنند، ولی امان از پیش تولید‌های عجله‌ای و فورس ماژور که فقط کیفیت را کاهش می‌دهد.

داشتن فیلمنامه‌های قوی و با شالوده محکم از دیگر عناصری است که اسباب تولید سریال‌های خوب را رقم می‌زند. نگارش فیلمنامه قوی هم فقط از خبرگان امر برمی آید و این طور نیست که هر کسی به صرف علاقه بتواند فیلمنامه خوبی بنویسد. هرقدر فیلمنامه نویسان توانمندتر برای نگارش درنظر گرفته شوند به همان نسبت می‌توان انتظار داشت نتیجه کار بهتر و مفیدتر باشد و هرقدر روی فیلمنامه کمتر وقت و انرژی بگذاریم، کیفیت پایین‌تر می‌آید.

ساخت سریال تلویزیونی کارگردان متخصص تلویزیون می‌خواهد و نمی‌شود مانند برخی پلتفرم‌ها بروند و یک کارگردان فیلم کوتاه‌ساز بیاورند و از او بخواهند سریال ۲۰قسمتی بسازد و او هم ناتوان از طراحی زنجیره واحد داستانی در هر قسمت تعدادی لمپن را وارد سریال کرده و سریال را بدون استخوان بندی پیش ببرد. نداشتن کارگردانان متخصص تلویزیونی است که باعث شده برخی سریال‌های پلتفرم‌ها نیمه تمام رها شود یا اصلا آن‌قدر بی کیفیت شود که خود پلتفرم قید ادامه کار را بزند. سریال‌سازی، آدم‌های اهل فن می‌خواهد که ابتدا در پروژه‌های دیگر کنار حرفه‌ای‌ها تجربه کسب کرده و بعد وارد گود شوند. توجه به گونه در سریال‌سازی بسیار مهم است و با توجه به شرایط امروز جامعه ساخت سریال‌هایی با مضمون طنز که بتواند مخاطب را ضمن سرگرم کردن به تفکر هم وادار کند، بحث بسیار مهمی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها