مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: نرخ رشد جمعیت استان و نرخ باروری طی سال های گذشته روند کاهشی داشته است
کد خبر: ۱۳۷۸۲۴۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ محمد تقوی  افزود: سال گذشته هفت هزار و ۷۶۲ واقعه ولادت، سه هزار و ۵۱ واقعه فوت، چهار هزار و ۱۳۱ واقعه ازدواج و ۹۸۷ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: از جمعیت ۶۰۷ هزار نفری ایلام ۴۱۴ هزار و ۲۰۹ نفر را جمعیت شهری و ۱۹۳ هزار و ۲۰۹ نفر را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.

تقوی اضافه کرد:  در پنج ماه  نخست امسال نیز سه هزار و ۵۱ واقعه ولادت، یک هزار و ۱۱۰ واقعه فوت، یک هزار و ۸۴۲ واقعه ازدواج و ۴۲۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: میزان ولادت بر اساس آمار پنج ماهه امسال روند افزایشی داشته بطوری که تعداد ولادت های ثبت شده در این مدت نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱/۵ درصد رشد داشته است.


مدیر کل ثبت احوال ایلام افزود: همچنین در مقابل ولادت هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده بیش از ۱۰۴ نوزاد پسر بدنیا آمده است 

سن ازدواج در استان افزایش یافته است

تقوی  با بیان اینکه سن ازدواج در استان افزایش یافته است گفت: میانگین سن ازدواج مردان در استان ۳۱ سال و برای زنان ۲۷ سال است همچنین در این مدت میانگین سن طلاق برای مردان ۳۶ سال و برای زنان ۳۱ سال ثبت شده است.


وی گفت: هم اکنون ۴۷۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند در استان هستند که از این تعداد تا پایان مرداد ماه سالجاری بیش از ۴۶۷ هزار نفر مراحل تکمیل ثبت نام خود را به اتمام رسانده اند و آمار افراد جامانده در استان هم اکنون کمتر از سه هزار نفر می باشند.


مدیر کل ثبت احوال ایلام افزود:  ۷۰ درصد  شناسنامه های قدیمی  از دست مردم خارج و شناسنامه مکانیزه صادر شده است و این طرح در ثبت احوال استان برای افرادی که هنوز موفق به تعویض شناسنامه نوع دستی خود نشده اند همچنان در حال اجرا می باشد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها