مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: عملیات ساخت ۵۲۰ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از سوی این بنیاد شروع شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۴۵
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، حجت الله سروری، با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود ۳۵ درصد است، افزود: هم اکنون ۵۷ شهر از شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و متولی ساخت مساکن ملی در این شهرها بر عهده بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: تاکنون در این شهرها ۶۴ هزار ۷۵۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد هفت هزار و ۶۷۴ متقاضی تایید صلاحیت شده نهایی هستند و جهت ساخت واحد مسکونی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد، اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را به این بنیاد تحویل داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: این تعداد گروه بندی شده و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از آن ها گروه ها مشخص شده و برای ۹۳۳ نفر دستور طراحی نقشه اخذ شده است.

سروری، با بیان اینکه مدل بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گروهی است، ادامه داد: این بنیاد پس از تفکیک زمین برای هر چهار نفر یک قطعه زمین واگذار می کند تا آن ها خودشان عملیات ساخت واحدها را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن نیز برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش مراجعات به ادارات مربوطه، مراحل مربوط به اخذ پروانه، طراحی نقشه، تاییدیه نظام مهندسی و اخذ تسهیلات را انجام می دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: هر یک از متقاضیان که در روند اجرای این طرح با مشکل مواجه شوند، می توانند برای رفع آن ها، موارد و مشکلات خود را به دفتر مدیریت اداره کل بنیاد مسکن ارایه کنند و پرسنل این بنیاد شبانه روزی در خدمت آن ها هستند.

سروری، ادامه داد: در صورت همکاری و تلاش مردم در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در قالب مسکن های گروه ساخت می توان این طرح را در مدت یک تا ۱.۵ سال تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به افزایش وام طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، اظهار داشت: دستور اعطای این تسهیلات به بانک ها ابلاغ شده و عملیات بهسازی و مقاوم سازی حدود هشت هزار واحد در روستاهای استان شروع شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها