رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت آینه بغل خودروهای مدل بالا کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به دستگیری فردی با ۱۵ فقره موبایل قاپی در محله نبرد است. رسیدگی به این موضوع درپی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی و از سوی یک موتورسوار تکرو در محله نبرد در دستورکار ماموران قرار گرفت و آنان در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای دستگیری متهم با مقام قضایی انجام شد، گفت: ماموران با مراجعه به مخفیگاه متهم که یکی از پاتوق‌های محله نبرد بود، او در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این فرد که ۲۷ سال سن داشت، تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ۱۵ فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل‌قاپی در محله نبرد معترف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد:‌ تاکنون ۱۵ نفر از مالباختگان در این پرونده شناسایی شده‌اند. برای متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

سرقت آینه خودروهای مدل بالا

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری سارق آینه خودروهای مدل بالا در محله تهرانسر خبرداد و گفت:‌ در پی افزایش سرقت آینه خودروهای مدل بالا در محله تهرانسر و انتشار تصاویر سرقت آن در فضای مجازی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق برعهده تیمی از ماموران کلانتری تهرانسر قرار گرفت و تحقیقات میدانی در این زمینه آغاز شد. ماموران در جریان این تحقیقات و پی‌جویی‌ها هویت و مخفیگاه متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

وی افزود: با اخذ مجوز قضائی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بررسی اولیه از محل تعداد ۳۰ عدد انواع آینه‌ بغل خودروهای مدل بالای مختلف کشف و ضبط شد. همچنین موتورسیکلتی که متهم با آن به سرقت رفته بود هم توقیف شد.

موقوفه‌ای افزود: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت آینه خودروهای مدل بالا در محله تهرانسر و۳۰ مورد سرقت مشابه معترف شد که تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند.

بازداشت مالخر در نازی آباد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در محله نازی آباد نیز خبر داد و گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله نازی آباد رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی در این زمینه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضایی تیم مجربی از ماموران به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را دستگیر و در بررسی اولیه از این محل ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد. متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید اموال سرقتی از جمله تلفن همراه در محله نازی‌آباد معترف شد.

بازداشت زوج سارق خودرو


موقوفه‌ای از دستگیری زن و شوهری که با همکاری یکدیگر از خودورهای سواری در غرب تهران سرقت کرده بودند، خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران عملیات کلانتری ۱۸۱ وردآورد درحال گشت‌زنی در محله وردآورد بودند که راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو سواری که در حال تردد بودند با مشاهده آنان اقدام به تغییر مسیر داده و متواری شدند. در همین راستا نیز ماموران به آنان شک کرده و عملیات تعقیب نامحسوس خودرو آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران تردد خودرو را تحت مراقبت قرار دادند، گفت:‌در ابتدا مأموران شماره پلاک خودرو را استعلام کردند که به سرقتی بودن خودرو پی بردند در همین راستا نیز بلافاصله وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر کردند. دو متهم زن و مرد ۳۰ و ۴۰ ساله‌ای بودند که در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت خودرو از شرق تهران اعتراف کردند و گفتند که قصد فروش آن را به مالخری در خارج از شهر تهران داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

زورگیر مسلح محله نامجو دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیر مسلح محله نامجو در یک عملیات پلیسی نیز خبر داد و گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت و زورگیری در محله نامجو با تهدید سلاح گرم رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو بر عهده گرفته و تحقیقات ابتدایی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم سابقه‌دار را شناسایی کردند، گفت: ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و در بررسی اولیه از داخل مخفیگاه یک قبضه سلاح کلت کمری با هشت تیر جنگی را از محل دستگیری او کشف کردند.

موقوفه‌ای افزود: متهم ۴۲ سال در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت و زورگیری با تهدید سلاح گرم در محله نامجو و شرق تهران معترف شد که تا کنون پنج مالباخته شناسایی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها