در گفتگو با سرپرست معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا مطرح شد

نقش ساترا در ارتقای سطح استاندارد محصولات شبکه نمایش خانگی

سرپرست معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا گفت که چارچوب‌های این نهاد، میزان ارزش هنری محتوای آثار نمایش خانگی را افزایش داده است.
سرپرست معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا گفت که چارچوب‌های این نهاد، میزان ارزش هنری محتوای آثار نمایش خانگی را افزایش داده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۳۶

محمدحسن خلعتبری در گفتگو با جام‌جم آنلاین درباره اهمیت توجه به نقش این نهاد در بهبود کیفیت برنامه های شبکه نمایش خانگی گفت: وقتی به عوامل جذب مخاطب در مدیوم نمایش خانگی و تلویزیون نگاه می کنیم با دو مساله که از منظرهای مختلف با هم متفاوت هستند مواجه می شویم.

وی ادامه داد: بخشی از عوامل جذابیت برای جلب مخاطب نسبت در حوزه سینما و هنرهای نمایشی ناشی از حضور بازیگران مشهور، سلبریتی‌ها و ستاره ها در این گونه آثار است که فارغ از نوع و محتوای فیلم باعث دیده شدن کار می شود. همچنین خشونت و برجسته کردن مساله تضاد و برخورد از یکسو و پرداختن به روابط انسانی از دیگر جذابیت های آثار نمایشی است.

خلعتبری تاکید کرد: فراتر از سطح اولیه جذابیت در این آثار، یکسری جاذبه های عمیق تری هم وجود دارد که حاوی پیام است و در عین حالی که نظر مخاطب را جلب می کند یک پیام انسانی هم انتشار می دهد و محتوای شریفتری هم دارد و البته در این محتوا حتما باید داستان و قصه پرکششی هم وجوداشته باشد.

سرپرست معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با بیان اینکه در محصولات نمایشی در حد عرف و شرع می توان به ایجاد جذابیت از نوع اول پرداخت خاطرنشان کرد: قائل شدن به محدویت معقول در این حوزه ها در بهره گیری از جاذبه ها این زمینه را فراهم خواهد آورد تا هم استفاده از سلبریتی ها از چارچوب ها خاص فراتر نرود و هم دایره بهره گیری از خشونت به صورت متعارف در فیلم های معمایی و جنایی و پلیسی تعاریف مشخص خود را داشته باشد و هم به تصویر کشیدن روابط و تعاملات انسانی و عاطفی میان زن و مرد با معیارهای شرعی همخوان باشد. طبعا در چنین شرایطی سازندگان این نوع اثار ناگزیرند با طرح ایده های خلاقانه باعث داستان و قصه پرکشش تری را به تصویر بکشند.

خلعبری در پایان خاطرنشان کرد: ساترا می تواند با تعیین این چارچوب‌ها باعث شود پیام های استانداری در جامعه منتشر و نگاه هنری تقویت شود و با این شیوه به ارتقای استاندار محصولات شبکه نمایش خانگی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها