نماینده اهواز در مجلس، از شهامت دولت ابراهیم رئیسی در عبور از چالش‌های اقتصادی و دیپلماتیک که میراث دولت قبل بود، تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۹۹
مجتبی یوسفی در گفتگو با جام جم آنلاین با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در عبور از بحران‌های اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف دولت روحانی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مولفه‌های اقتصادی دولتی را مورد بررسی قرار دهیم، باید ببینیم که دولت قبل چه میراثی را به دولت فعلی تحمیل کرده است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حوزه مهار بیماری کرونا گفت: در کنار مباحث مربوط به بهداشت و درمان و کاهش فوتی‌ها کرونا باید به این نکته هم توجه داشت که به خاطر محدودیت‌های اجتماعی، اقتصاد مردم دچار آسیب فراوان شد، اما با کنترل این بیماری روند فعالیت‌های اقتصادی دوباره به روال خود برگشت و گردش مالی سیر طبیعی خود را طی کرد.

یوسفی دیپلماسی فعال منطقه‌ای را از دیگر امتیازات دولت سیزدهم خواند و تاکید کرد: در دوره آقای روحانی عرصه دیپلماسی صرفا محدود به تعامل با چند کشور محدود بود، اما در این دوره تلاش شد از همه ظرفیت‌های بین المللی استفاده شود و این مساله هم باعث تراز مثبت روابط اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها شد و هم زمینه بهره گیری بیشتری از دیپلماسی انرژی را بویژه در حوزه صادرات نفت فراهم کرد. بویژه آنکه در همین بخش حوزه خدمات مهندسی هم از قابلیت‌های خود استفاده کرد و متخصصان صنعت نفت در پایشگاه‌های برخی از کشور‌های آمریکای لاتین مشغول فعالیت شدند.

وی بحث سوآپ گازی، صادرات برق، گرفتن مطالبات چند میلیارد دلاری ایران از دیگر کشور‌ها را از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم دانست.

نماینده اهواز با اشاره به شهامت دولت سیزدهم در تصمیم گیری در عرصه اقتصادی گفت: اصلاح مولفه‌های سیاستگذاری‌های اقتصادی، هدفمند کردن یارانه و مدیریت منابع یارانه‌ای کشور از اقدامات مهم دولت آقای رئیسی بود و به رغم سختی در اجرایی شدن این طرح، اما مردم این حس را داشتند که رئیس جمهور و هیات دولت در کنار آن‌ها هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها