فرماندار همدان اعلام کرد: آب قسمتی از شهر همدان که عمدتاً در بخش شرقی است، از سداکباتان تأمین می‌شد بنابراین برقراری ارتباط بین مناطق شهر احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۵۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدعلی محمدی در گفت‌وگویی رادیویی در تشریح آخرین وضعیت آب شرب شهر همدان، اظهار کرد: با توجه به ‌وضعیت پیش آمده تمامی ارکان و مدیریت عالی استان و همه مجموعه‌های ذی‌مدخل در این ارتباط وارد عرصه شده‌اند و خدمات ویژه و جهادی را شروع کرده‌اند. این قضیه مربوط به حدود ۱۰ روز پیش تا حال حاضر است که با اقدامات جهادی به دنبال رفع موانع هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا چند تا مورد را دنبال کردیم؛ مورد اول در ارتباط با این است که بتوانیم از منابع موجود و در اختیار در استان نسبت به تأمین و ترمیم منابع مورد نیازمان اقدام کنیم. آنچه که مورد نیاز مردم شریف بوده و حق حیاتی و مسلم هر انسان است، تأمین آب سالم بهداشتی است که باید در اختیارشان قرار گیرد بنابراین در این ارتباط اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

محمدی افزود: در کنار حفاری چاه‌هایی در داخل شهرستان همدان که از چند ماه پیش برای پیشگیری و پیش‌بینی این موضوع بوده، تمامی این چاه‌ها یکی یکی وارد مدار شده‌اند، باز به این میزان بسنده نکردیم و چاه‌هایی که مربوط به بخش کشاورزی است و قابلیت در دسترس بودن را داشتند یعنی در مسیر خط انتقال آب شهری ما بودند را با همراهی و همکاری کشاورزان عزیز و بزرگوارمان در بخش تولید داریم وارد مدار می‌کنیم البته همه اینها هنوز وارد مدار نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با صحبت‌ها و رایزنی‌های انجام شده و تأمین منابع مالی آن، در کنار امکانات و زیرساخت‌هایی که باید اتفاق می‌افتاد و تجهیزاتی که مورد نیاز بود، همه این چاه‌ها یکی یکی در حال ورود به مدار آبرسانی شهر همدان هستند.

فرماندار همدان تصریح کرد: مورد دوم، مشخص شدن و رفع و اصلاح خلائی است که بین یک قسمتی از شهر همدان وجود دارد که عمدتاً در بخش شرقی است؛ یعنی قسمتی از شهرک‌های ما مثل شهرک بهشتی، شهرک مدنی و شهرک امیرکبیر عمدتاً از آب سد اکباتان به عنوان آب‌های سطحی برخوردار بودند و با کم شدن برداشت از سد اکباتان و شرایطی که در این راستا پیش آمده، به ناچار باید ارتباط بین مناطق را برقرار می‌کردیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور احداث خط انتقال ۱۵ کیلومتری شروع شده تا بتوانیم بخشی از آب‌های خارج از شهرستان همدان را که در مسیر خط اجرایی آبرسانی از سد تالوار قرار دارند و بخشی مربوط به مالکیت دولت و بخشی هم مربوط به بخش خصوصی است، توسط این خط وارد عرصه کنیم.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آب آبرسانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها