با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان تیم‌های طارمی و آزمون در یک گروه قرار گرفتند

جنگ تمام ایرانی در UCL

رای آن‌هایی که طرفدار پر و پا قرص فوتبال هستند و نمی‌خواهند حتی تماشای یک بازی جذاب را از دست بدهند، بهترین اتفاقات فوتبالی در حال رقم خوردن است. در حالی که لیگ‌های اروپایی چند هفته‌ای است که شروع شده و خیلی‌ها هم منتظر رسیدن به نیم فصل و شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند، بهترین اتفاق ممکن قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا بود که پنجشنبه شب انجام شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۴۵
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش
با مشخص شدن گروه‌های هشت گانه فصل جدید، طرفداران از همین حالا برای دیدن کلی بازی جذاب و دیدنی لحظه‌شماری می‌کنند. به دلیل برگزاری جام جهانی در آبان ماه، مرحله گروهی مسابقات از ۱۵و ۱۶شهریورماه آغاز و در اول و دوم آبان به پایان می‌رسد. در ادامه نگاهی به این گروه‌ها و نکات جالب آن‌ها می‌اندازیم.

گروه A: آژاکس، لیورپول، ناپولی و رنجرز

یکی از نکات جالب این گروه این است که لیورپول تاکنون با رنجرز بازی نکرده است. تنها تقابل لیورپول به یک تیم از اسکاتلند به سال ۱۹۸۱ بر می‌گردد که توانست آبردین با مربیگری فرگوسن را ۵ بر صفر شکست دهد.

گروه B:پورتو، اتلتیکو مادرید، بایرلورکوزن و کلوب بروژ

جذابیت این گروه برای فوتبال دوستان ایرانی از بقیه گروه‌ها به مراتب بیشتر است، زیرا تقابل مهدی طارمی در ترکیب پورتو مقابل سردار آزمون در لورکوزن می‌تواند یکی از جذابیت‌های این فصل باشد. از طرف دیگر، بازی این دو مهاجم ایرانی مقابل تیمی همچون اتلتیکو محک خوبی برای آن‌ها پیش از شروع بازی‌های جام جهانی است.

گروه C: بایرن مونیخ، بارسلونا، اینتر و ویکتوریا پلژن

این‌که نام گروه مرگ برای گروه C از سوی تمام کارشناسان و فوتبالی‌ها انتخاب شده، اصلا چیز عجیبی نیست، زیرا به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که از بین سه تیم اصلی قرار است کدام‌شان به مرحله حذفی صعود کنند. اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل مربوط به و بازی رفت و برگشت بایرن با بارساست و این‌که لواندوفسکی باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

گروه D: فرانکفورت، تاتنهام، اسپورتینگ و مارسی

این قرعه بیش از همه برای تاتنهام خوب است. شاگردان آنتونیو کونته به دنبال طلسم‌شکنی مقابل تیم‌های فرانسوی هستند. سفید‌های لندنی تاکنون ۶ بار مقابل تیم‌هایی از فرانسه بازی کرده‌اند، اما حتی یک پیروزی هم به دست نیاورده‌اند.

گروه E: میلان، چلسی، سالبورگ و دیناموزاگرب

مطمئنا جذاب‌ترین بازی‌های این گروه به دو بازی رفت و برگشت چلسی و میلان بر می‌گردد. چلسی تا به امروز ۱۱ بار مقابل تیم‌های ایتالیایی قرار گرفته و رکورد منفی فقط دو برد را از خودش به جا گذاشته است.

گروه F: رئال مادرید، لایپزیش، شاختار دونتسک و سلتیک

یکی از اتفاقات تکراری طی سال‌های اخیر و در مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان، قرار گرفتن رئال مادرید در یک گروه نسبتا آسان است. از نکات دیگر این گروه بازی‌های خانگی شاختار است که به دلیل درگیری‌ها در اوکراین در ورشو لهستان برگزار می‌شود؛ چیزی حدود هزار کیلومتر دورتر از ورزشگاه خانگی‌شان.

گروه G: منچسترسیتی، سویا، دورتموند و کپنهاگن

در این گروه هم رویارویی یک بازیکن با تیم سابقش اتفاق می‌افتد. ارلینگ هالند بعد از دو فصل درخشان در دورتموند امسال به جمع شاگردان پپ پویست و تا اینجا هم عملکرد خوبی از خودش به جا گذاشته است. بازگشت این بازیکن نروژی به وستفالن می‌تواند یکی از جذابیت‌های این فصل باشد.

گروه H: پاری‌سن ژرمن، یوونتوس، بنفیکا و نماینده رژیم اشغالگر

با قرعه‌کشی هر فصل این سوال به ذهن هواداران PSG می‌آید که بالاخره امسال می‌توانند فاتح این مسابقات شوند یا خیر. از طرف دیگر، آنخل دی‌ماریا بعد از چند فصل حضور در پاریس، امسال به یووه پیوست و او هم باید مقابل تیم قبلی‌اش بازی کند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها