مدیرعامل شرکت آبفای استان خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی بیست پروژه آب و فاضلاب در استان

در نخستین روز از هفته دولت و  گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت، رجایی و باهنر، در مراسمی با حضور محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین و رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی،آیین افتتاح ۲۱ پروژه آبرسانی استان قزوین به صورت نمادین  در شهرستان تاکستان افتتاح شد.
در نخستین روز از هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت، رجایی و باهنر، در مراسمی با حضور محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین و رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی،آیین افتتاح ۲۱ پروژه آبرسانی استان قزوین به صورت نمادین در شهرستان تاکستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین-مهرداد نوری: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم گفت: خدمات دولت سیزدهم در یک سال اخیر به گونه ای بوده که با وجود استمرار و تشدید خشکسالی، خوشبختانه مردم استان قزوین در زمینه تامین آب آشامیدنی با مشکلی مواجه نبودند.

به گفته داراب بیرنوندی ،  برای محرومیت زدایی و تامین آب پایدار شهرها و روستاها، این پروژه ها با اعتباری معادل ۱۷۳۶ میلیارد ریال به اجرا در آمده که از مجموع پروژه های یاد شده هفت پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۱۴۴۶ میلیارد ریالی و ۱۴ پروژه در مناطق روستایی استان با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریالی می باشد.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح های مذکور،کمبود آب آشامیدنی ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری و هفت هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی مرتفع شده است.

بیرنوندی حجم عملیات اجرا شده عمرانی در مناطق شهری را شامل ۳۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۳۰۵ لیتر در ثانیه برشمرد.

بیرنوندی همچنین حجم عملیات اجرایی در مناطق روستایی را نیز شامل یک حلقه چاه، پنج باب مخزن، یک ایستگاه پمپاژ، هشت کیلومتر خط انتقال و ۱۱ کیلومتر اصلاح شبکه عنوان کرد.

داراب بیرنوندی در خصوص سه پروژه شهرستان تاکستان که از اعتبار ویژه دولت انجام شده خاطر نشان کرد: حفر و تجهیز سه حلقه چاه به همراه اجرای شبکه برق رسانی، سه پست برق و اجرای سه کیلومتر خط انتقال برای تامین آب شهر تاکستان با اعتباری معادل ۹۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای شهر ضیاء آباد و نیز اجرای خط انتقال روستای آتش انبار به طول سه کیلومتر و با هزینه دو میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز است.

بیرنوندی اشاره کرد که محدودیت های مالی برای توسعه و بازسازی صنعت آب و فاضلاب استان قزوین وجود دارد ولی با همکاری مسئولین دولت و همراهی مردم، قطار توسعه در این صنعت در حال حرکت است و اخبار خوب آن به طور مستمر به سمع و نظر مردم می رسد.

وی در پایان متذکر شد که تغییر اقیلم و کاهش بارش ها از یک سو و مصارف بالا از سوی دیگر موجب کمبود آب شیرین در سطح جهان شده و هشدار داد که ادامه جریان آب مستلزم رعایت مدیریت مصرف همگانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها