خراسان شمالی ـ جام جم آنلاین ـ سرپرست انتقال خون استان از کمبود فضای فیزیکی در این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۴۱

کمبود فضای فیزیکی در سازمان انتقال خون خراسان شمالی

هادی نوری ، سرپرست انتقال خون  خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری گفت: با توجه به وظایف حیاتی که سازمان انتقال خون دارد و در شرایط بحران همیشه در حالت آماده باش است اما این سازمان در استان با کمبود فضای  فیزیکی مواجه است.


هادی نوری با اشاره به اینکه فضای کنونی سازمان انتقال خون خراسان شمالی مربوط به ۱۸ سال پیش بوده ، افزود: در حال حاضر این سازمان در استان فقط هشت تخت دارد ، این در حالیست که سایر بخش های سلامت در استان با افزایش تخت بیمارستانی مواجه بوده اند‌.

نوری در خصوص وضعیت فضای فیزیکی شهرستان ها نیز اظهار کرد: شیروان تنها یک مرکز خون گیری روزانه دارد که آن هم در محل نامناسبی قرار گرفته و مرکز خون گیری اسفراین هم روزهای شنبه و دوشنبه فعال بوده و در فضای دیگری قرار گرفته و مرکز خون گیری آشخانه هم به دنبال راه اندازی آن هستیم.

سرپرست انتقال خون استان با بیان اینکه، در حال حاضر ۱۲ بیمارستان تحت پوشش این سازمان در استان هستند  و همچنین خراسان شمالی در قالب شبکه ملی خون رسان ، استان سیستان و بلوچستان را تحت پوشش دارد، افزود: امسال چهار هزارو ۵۳۰ واحد ارسال خون به این استان داشته ایم که این علاوه بر تامین روزانه نیاز استان خراسان شمالی است.

نوری با اشاره به تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای خرید دو اتوبوس در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی اظهار کرد: اتوبوس، از نیازهای اساسی هر سازمان انتقال خون در استان ها به شمار می رود که خرید دو دستگاه اتوبوس برای خراسان شمالی انجام شده است.

وی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه غربالگری انتقال خون خراسان شمالی گفت: تا به امروز تمامی آزمایشات غربالگری استان به خراسان رضوی انتقال داده می شد، که بعد از ۴۸ ساعت جواب آزمایشات پاسخ داده می شود.

سرپرست انتقال خون خراسان شمالی گفت: برای راه اندازی آزمایشگاه غربالگری انتقال خون خراسان شمالی یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و سازمان انتقال خون کشور هم برای تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز این آزمایشگاه ۴۰۰ هزار یورو تخصیص داده و در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان شمالی هم پنج میلیارد ریال برای آزمایشگاه تخصیص داده است.  خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها