در سالن شهید بابایی؛

شهردار جدید سمنان معارفه شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان خبر داد:

آزادسازی ۴۰ هکتار از عرصه شهری سمنان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان از آزادسازی ۴۰ هکتار از اراضی منطقه شرق سمنان که سال‌ها جزو حریم شرکت نفت بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۱۳۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، ابوالفضل ملحی اظهار کرد: پیرو تفکیک قطعات زمین بنیاد مستضعفان در ضلع جنوب شرکت نفت، پیگیری پدافند غیرعامل استانداری جهت پیوست پدافندی و براساس مکاتبه پدافند غیرعامل کشور، حریم شرکت نفت از دیواره‌های پیرامونی ۲۵۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به مساحت ۹.۶ هکتاری شرکت نفت، مقدار حریم لحاظ شده برای شرکت حدود ۷۰ هکتار در نظر گرفته شده است که شامل بخش زیادی از شهرک اندیشه، بلوار کارگر و زمین‌های حد شرق با کاربری‌های اداری، زمین‌های حد جنوب با کاربری صنعتی الف و کلیه زمین‌های حد غرب تا محور بلوار فدک می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های مستمر شهرداری از طریق مشاور و پدافند غیرعامل کشور، طی نامه‌ای ۲۵۰ متر از دیوارهای شرکت نفت در محدوده مخازن ۱۳ تا ۱۸ در نظر گرفته و همه زمین‌هایی که در شمال شرکت نفت قرار دارد، از کنار بلوار علم و صنعت به سمت بالا از حریم شهر خارج شد؛ این امر موجب کاهش حریم از ۷۰ هکتار به ۳۰ هکتار می‌شود.

ملحی با بیان اینکه مناطق شمالی این حریم مسکونی بوده و قبلاً در این محدوده قرار داشته است، گفت: با آزادسازی این ۴۰ هکتار، شهروندان این مناطق که عمدتاً در شهرک اندیشه ساکن هستند می‌توانند فعالیت‌های ساختمانی خود را انجام بدهند و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها