قیمت خودروی تولید داخل امروز جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته تغییر کرد.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۱۴

قیمت خودرو در بازار چند؟ قیمت خودرو نوسان دارد. نتایج مذاکرات وین می تواند بر قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار باشد. آزاد شدن واردات خودرو می تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد. جدیدترین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید که نسبت به روز گذشته دچار نوسان شد.

نوع خودرو قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۲۶۲,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱) ۴۰۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو - ۶ دنده ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ ۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX ۴۰۵ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما ۴۰۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H۳۰ ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E۲ ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده‌ای ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو (S۷) ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۱,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) ۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک ۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای R ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد گازسوز ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد دیزل ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریو ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS۳۵ ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ ۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا s دنده‌ای ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت پادرا پلاس ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای S ۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰

پیش ‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده


شش ماه است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود، قیمت دلار به صورت موقتی کاهش پیدا می کند و می‌تواند باعث افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی شود.


به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۰۷ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات با پنج میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۷ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در قیمت ۵۸۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفنگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به این که حدود شش ماه است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود، قیمت دلار به صورت موقتی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش قیمت می‌تواند باعث افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی شود. قیمت خودروهای داخلی نیز اندکی کاهشی می‌شود اما این کاهش خیلی جدی نخواهد بود.

او ادامه داد: اما نباید انتظار داشت اگر برجام امضا شود، همه چیز ناگهانی تغییر کند و اصلاح شود. بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات، یک شوک روانی به بازار وارد می‌شود. در ابتدا شرایط بازار به طور موقتی مطلوب خواهد بود اما ادامه روند معاملات و رونق اقتصادی، به کیفیت توافق بستگی دارد.

کاکایی ضمن اشاره به اینکه ادامه روند عادی مذاکرات با احتمال بالای شکست می‌تواند تا حدودی باعث رونق بازار شود گفت: هم اکنون انتظار مردم برای نتیجه مذاکرات موجب توقف خرید و فروش‌ها شده است. اما ادامه روند فعلی می‌تواند باعث آغاز دوباره خرید و فروش‌ها جدای از بحث قیمت‌ها در بازار شود.

وی همچنین بیان کرد: با ادامه این روند تا پایان سال، ممکن است حتی تا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم داشته باشیم. در نتیجه خودروهای معمولی تا پایان سال افزایش قیمت را تجربه می‌کنند ولی اینکه خریداری باشد یا نه هنوز مشخص نیست.

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، اثر روانی آن سبب می‌شود حداقل در هفته‌های ابتدایی شوک شدیدی در بازار شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با دریافت پالس‌ها و سیگنال‌های مثبت از احتمال امضا شدن برجام و در کنار آن پایین آمدن نرخ ارز، افت قیمت‌ها را در روزهای گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: این روزها بازار دوباره دچار سکون مطلق شده و افراد دست از معامله کشیده‌اند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

موتمنی، دلیل کاهش حدود ۷۵ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ را عرضه خوب آن از سوی خودروساز عنوان کرد و به ایرنا متذکر شد:‌ هر خودرویی که با کاهش عرضه مواجه شود، افزایش قیمت خواهد داشت.

نوسان قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

وی در خصوص برجام معتقد است: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، اثر روانی آن سبب می‌شود حداقل در هفته‌های ابتدایی شوک شدیدی در بازار شاهد باشیم. در عین حال نحوه و میزان عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی نیز می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

پیش بینی قیمت خودرو در صورت توافق برجام

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت با توجه به افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام، در روزهای گذشته روند کاهشی قیمت خودرو در بازار آغاز شده که می‌توان انتظار داشت با نهایی شدن مذاکرات با سرعت بیشتری نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: ما در تمام این سال‌ها بارها اعلام کرده‌ایم که مدیریت بازار خودرو به این شکل نه منطقی است و نه اصولی و همینطور که در نتیجه به وجود آمده می‌بینیم، از شرایط نه مردم راضی هستند و نه خودروسازان. صرفا این فضا منجر به شکل گیری دلالی‌هایی شده که حبابی بزرگ را در بازار خودرو به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته دو اتفاق باعث شده حباب خودرو تا حدی تخلیه شود، توضیح داد: امروز عرضه خودرو گروه بهمن در بورس باعث شد، قیمت این خودرو در بازار کاهشی قابل توجه را ثبت کند و این به معنای آن است که با شفاف شدن فرایند توزیع و حضور در عرصه‌هایی مانند بورس می‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو معقول شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام، در روزهای گذشته روند کاهشی قیمت خودرو در بازار آغاز شده که می‌توان انتظار داشت با نهایی شدن مذاکرات با سرعت بیشتری نیز ادامه پیدا کند.

نجفی منش با انتقاد از نحوه مدیریت بازار و صنعت خودرو از سوی دولت، بیان کرد: در تمام سال‌های گذشته ما اعلام کرده‌ایم که دولت‌ها باید دو کار را در دستور کار قرار بدهند. نخست توقف قیمت گذاری خودرو و دیگر خروج از مدیریت خودروسازان بزرگ. تا زمانی که این دو اتفاق در دستور کار قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط در این بازار آرام شود.

وی با بیان اینکه آنچه در بازار خودرو ایران رخ داده در جهان نظیر ندارد، تصریح کرد: ما با بازاری رو به رو هستیم که حباب بسیار بزرگی برای قیمت خودروها به وجود آمده و نرخ‌ها را غیر واقعی کرده است و از سوی دیگر با خودروسازانی رو به رو هستیم که با توجه به قیمت گذاری دستوری، خودرو تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند. این فضا جز برای دلالان برای چه گروهی سود داشته است؟ اگر این رویه تغییر کند و دولت اصلاحات اساسی را در بازار و صنعت خودرو در دستور کار قرار دهد، می‌توان انتظار داشت که از این شرایط عبور کنیم اما در غیر این صورت روند زیان دهی خودروسازان ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها