پرسپولیس - فولاد با ظرفیت 50 درصدی

سهمیه ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها افزایش یافت

اهمیت حیاتی برد برای استقلال و پرسپولیس در هفته دوم لیگ‌برتر

لشکرکشی چند صد میلیاردی سرخابی‌ها

حالا که وارد هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر فصل شماره ۲۲ شده‌ایم بیشتر متوجه می‌شویم که واقعا چه خبر است. برای این‌که متوجه منظور شوید کمی درباره رقم قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس جست‌وجو کنید تا نتایجی نجومی و شگفت‌انگیز به دستتان بیاید.
کد خبر: ۱۳۷۶۸۲۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
این روز‌ها بیش از این‌که حرف از نتایج هفته نخست سرخابی‌ها باشد و بیشتر از این‌که به هفته دوم رقابت‌ها پرداخته شود حرف از این است که دو تیم پرطرفدار پایتخت چقدر پول پای بازیکنان جدید خود ریخته‌اند. چند روز پیش فهرست ریز مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی دو تیم درآمد. نجومی‌ترین مبالغ متعلق به خارجی‌های دو تیم بود، به خصوص لوکادیا که همین چند روز پیش رسما قرمزپوش شد و حالا منتظر ITC است تا برای نخستین بار با پیراهن شماره چهار پرسپولیس به میدان برود. به هر حال هفته دوم امروز و فردا برگزار می‌شود. استقلال می‌خواهد خودش را از قعر بکند و از طرفی دیگر پرسپولیس هم می‌خواهد نخستین برد این فصل را به دست آورد.

ملوان- استقلال

جای هیچ تعللی نیست. هواداران استقلال از این تیم فقط برد می‌خواهند تا هم ساپینتو را ببخشند و هم باخت هفته نخست مقابل سپاهان را. بعد از باخت ۲ بر صفر مقابل زردپوشان اصفهانی در هفته نخست اکنون فقط یک برد به درد استقلال و ساپینتو می‌خورد.

برد مقابل ملوان حداقل برای بازگرداندن روحیه خود آبی‌ها بسیار لازم است. نکته بسیار مهم این است که رضایتنامه بین‌المللی مهدی قائدی صادر شده و اگر محبی هم این رضایتنامه را بگیرد آنگاه ساپینتو خیال راحت‌تری برای خط حمله تیمش خواهد داشت و به قول معروف دستانش بازتر است. از سوی دیگر ملوان هم مانند استقلال در هفته نخست بد نتیجه گرفت و یک بر صفر به پیکان باخت تا همسایه استقلال در انتهای جدول باشد. هر دو تیم شرایط یکسانی دارند و به برد نیاز دارند. هواداران پرشمار دو تیم برای نخستین برد بی‌تاب هستند.

نکته: دیدار استقلال - ملوان بدون تماشاگر در ورزشگاه تختی انزلی برگزار می‌شود.

پرسپولیس - فولاد

جنگ سخت هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران اینجاست، در ورزشگاه آزادی. پرسپولیس مقابل فولاد قرار می‌گیرد و واقعا کدام نبرد سخت‌تر از این در هفته دوم سراغ دارید؟ تقابل یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام همیشه جذاب است. هر دو مربی تیمی مدعی را در دست دارند که هیچ چیزی هم جز برد و رده‌های بالای جدول نمی‌خواهند. پرسپولیس و فولاد در هفته نخست نتایج مشابهی را به دست آوردند به این ترتیب که هر دو تیم بدون گل مقابل ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان مساوی کردند.

نکونام که حاشیه‌هایی در هفته نخست داشت می‌خواهد در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی بزند و پرسپولیس را زمین‌گیر کند، اما مگر یحیی گل‌محمدی کوتاه می‌آید؟ سرخ‌ها همین چند روز پیش با یک خارجی درجه یک به نام لوکادیو قرارداد بستند و کلی بازیکن تراز اول دیگر هم دارند. یکی از مشکلات گل‌محمدی در فصل پیش‌رو ترافیک بیش از اندازه بازیکن در خطوط مختلف است که خود یک معضل به شمار می‌رود.
نکته یک: پرسپولیس فصل گذشته بازی رفت با فولاد را ۳ بر یک برد و بازی رفت را هم یک بر صفر مجددا برد.
نکته دو: آخرین تقابل دو تیم به دیدار فینال سوپرجام برمی‌گردد که نکونام و تیمش یک بر صفر بردند و قهرمان شدند.

مس رفسنجان- گل گهرسیرجان

مس رفسنجان لیگ را با مساوی مقابل نساجی مازندران آغاز کرد. شاگردان ربیعی اکنون ششم لیگ هستند، اما از آن سو گل‌گهر با قلعه‌نویی در هفته نخست ۲ بر یک مقابل تراکتور به برتری رسید.

سپاهان - نساجی مازندران

رنگ سپاهان زرد پررنگ است. آن‌ها هفته گذشته مدافع عنوان قهرمانی را با دو گل بردند و این هفته هم میزبان نساجی هستند. سپاهان اکنون صدرنشین است و خوب هم می‌دانیم که صدر را مفت و مجانی از دست نمی‌دهد.

تراکتور - ذوب‌آهن

تراکتور همان هفته نخست نشان داد که توانایی این را دارد این فصل هم کلی هوادارانش را اذیت کند. ذوب‌آهن هم در خانه با پرسپولیس مساوی کرده بود. هر دو تیم به صورت پیش فرض همیشه جزو تیم‌های مدعی و خوب محسوب می‌شوند. باید دید این پیش فرض چقدر به واقعیت نزدیک است.

مس کرمان- پیکان تهران

کرمانی‌ها پرگل‌ترین دیدار هفته نخست را برگزار کردند و ۳ بر ۲ به نفت مسجدسلیمان باختند. پیکان، اما خوش شانس بود و با یک گل ملوان را برد. حالا پیکان چهارم جدول است و مس کرمان دوازدهم.

هوادار- نفت مسجدسلیمان

برنده‌های هفته نخست در هفته دوم حریف هم هستند. هوادار هفته پیش با یک گل آلومینیوم را برد و نفت مسجدسلیمان هم در پرگل‌ترین بازی هفته مس کرمان را شکست داد. نفتی‌ها و هواداری‌ها با اتکا به نتایج هفته نخست سفت و سخت در اندیشه ماندن در رده‌های بالای جدول هستند.

صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک

آبادانی‌ها هفته گذشته دربی جنوب با فولاد را با جنجال بدون گل تمام کردند، اما آلومینیوم با یک گل به هوادار باخت. جایگاه کنونی دو تیم در جدول رده‌بندی به ترتیب دهم و چهاردهم است.

رقم‌های نجومی

ارقام ثبت شده در قرارداد بازیکنان سرخابی بی‌سابقه است. بالاخره ریز این مبالغ منتشر شده و حالا می‌دانیم که تا این لحظه پرسپولیس ۱۴۰ میلیارد تومان و استقلال ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه صرف خرید بازیکن کرده‌اند. انتشار این مبالغ دو روز پس از پایان هفته نخست بود. در رابطه با استقلال گفته می‌شود که ۳۴۳ میلیارد رقم کلی برای جذب بازیکن و مربی برای تمامی رده‌های پایه تا بزرگسالان بوده است. حالا پرسپولیس و استقلال با لشکرکشی میلیاردی به استقبال هفته دوم برای کسب نخستین برد می‌روند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها