استفن کینگ، نویسنده داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور که همکاری نزدیکی با تلویزیون و مجموعه‌های تولیدی آن دارد، در گفت‌وگوی تازه‌اش درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا صحبت و او را به باد انتقاد گرفته است.
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲۱
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه

کینگ که این روزها مشغول نگارش فیلمنامه حداقل سه مجموعه تلویزیونی براساس داستان نوول‌هایش است، در مصاحبه با سندی‌تایمز به‌شدت علیه ترامپ موضعگیری کرده و از او به‌عنوان فردی بسیار ارتجاعی نام برده است.

به گفته نویسنده: «این اتفاقی نیست که درباره ترامپ این‌گونه فکر کنیم. به باور من، او رئیس‌جمهوری وحشتناک بود و هنوز هم آدمی وحشتناک و ترسناک است. رفتارهایش به‌شدت جنایتکارانه است و همین مسأله آدم را به این فکر فرومی‌برد که نرمال و طبیعی نیست.»

کینگ با اشاره به لشکرکشی سال قبل هواداران ترامپ جلوی کنگره آمریکا که به درخواست او صورت گرفته بود، این اقدام را نوعی دیوانگی ارزیابی می‌کند که فقط از ذهن آدمی بیمار و مالیخولیایی نشات می‌گیرد که به دنبال اعمال حرکات فاشیستی است. این نویسنده در جواب به پرسش مصاحبه‌کننده مبنی‌‌بر ظهور فاشیسم در آمریکا می‌گوید: «یک موج بسیار قوی دست‌راستی در آمریکای معاصر وجود دارد که هدایت‌کننده یک جریان سیاسی دست‌راستی است. آنها بلندگوی تبلیغاتی تقریبا گسترده‌ای هم در برخی رسانه‌ها دارند که به کمک آن، به تبلیغ دیدگاه‌ها و نظرات ارتجاعی خود می‌پردازند. شاید نتوان به این جریان لقب فاشیسم داد اما به‌شدت راست‌گرا هستند و دیدگاه‌هایی خطرناک دارند. مهم‌ترین نکته این است که این جریان همیشه در حال انکار تغییرات اجتماعی و لزوم این تغییرات است و این موضوع، حقیقتا یک مشکل واقعی و بزرگ است.»

اظهارات کینگ در مصاحبه با سندی‌تایمز این‌ گونه ارزیابی شده که احتمالا او قصد نگارش فیلمنامه‌ای تلویزیونی در رابطه با رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اتفاقاتی است که از سوی رسانه‌ها به‌عنوان کودتای ترامپ معروف شد. با وجود این، خود نویسنده در این مصاحبه هیچ اشاره‌ای به این موضوع و فیلمنامه احتمالی نمی‌کند. این در حالی است که نویسنده در بخش پایانی مصاحبه چنین می‌گوید: «خیلی دوست دارم یک چیزی در رابطه با ترامپیسم بنویسم، اما این نوشته باید خیلی خوب باشد. این نوشته در وهله اول باید باعث خوشحالی و رضایت خودم شود. در چند سال اخیر کرونا و ترامپ دردسرهای زیادی برای جامعه جهانی ایجاد کردند و حال عمومی مردم خوب نبوده است.»

استفن کینگ ازجمله نویسندگانی است که تا به امروز تعداد زیادی از ۶۴ نوول و کتاب او در دو رشته سینما و تلویزیون تبدیل به فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی شده و با رمزورازهای درون این داستان‌ها، تماشاگران تلویزیون و سینما ترس و دلهره را تجربه کرده‌اند./ سندی‌تایمز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها