رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که با نرخ فعلی ۲۰ درصد اختلاف دارد.
کد خبر: ۱۳۷۶۶۷۲

قیمت تخم مرغ با نرخ واقعی در بازار اختلاف دارد. قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر کاهش داشته است. افت قیمت تخم مرغ در بازار. قیمت تخم مرغ نوسان دارد. آخرین خبر درخصوص قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانید.
 
به گزارش جام جم آنلاین، آقای حمید رضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان معادل شانه‌ای ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان است که با نرخ مصوب اعلامی ۲۰ درصد و قیمت تمام شده واقعی ۴۵ درصد اختلاف دارد.

به گفته او، علی رغم آنکه زیان سنگینی به صنعت طیور وارد شده است، اما خبری از مشوق صادراتی نیست و عملا صنعت رهاست.

کاشانی می‌گوید: با توجه به جوجه ریزی‌ها پیش بینی می‌شود که تولید تخم مرغ در شهریور به ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن در روز برسد که حداکثر مصرف داخل ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار تن است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با اصلاح نظام یارانه طی سه ماه اخیر در مجموع ۳ هزار تن تخم مرغ از مرغداران خرید تضمینی شده که برابر تولید یک روز تخم مرغ کشور است، ضمن آنکه در پرداخت پول بی نظمی صورت گرفته است.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران از ابتدای سال ۲ هزار تن تخم مرغ صادر شد که مجدد به سبب عدم رقابت با تجار ترکیه متوقف شد و طی چند روز گذشته به سبب زیان مرغداران از با پرداخت مشوق از جیب تولیدکننده روزانه ۱۰۰ تن تخم‌مرغ صادر می‌شود.(باشگاه خبرنگاران جوان)
 

قیمت تخم مرغ در میادین شهرداری تهران اعلام شد

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با هدف حمایت از خانوار و سهولت در خرید، همچنان محصولات را با نرخ پایین‌تر نسبت به سایر مراکز فروش عرضه می‌کند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت تخم مرغ به شرح زیر اعلام شده است؛

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی شانه‌ای ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ پوست قهوه‌ای غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر شانه ۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان

تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی داخلی هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت تخم مرغ

قیمت مرغ ریزش کرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است.

ایوب فصاحت با بیان اینکه بدلیل کاهش تقاضا و عرضه مناسب، قیمت تخم مرغ رو به پایین است، اظهار داشت: قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ داخلی که با قیمت ۴۳ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش به قیمت ۴۱۸۰۰ تومان رسید.

وی افزود: هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ وارداتی نیز که با قیمت ۳۹۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش، ۳۸۳۰۰ تومان به شهروندان عرضه می شود.

تاثیر کاهش تقاضا بر روی قیمت تخم ‌مرغ

مرغ و تخم‌مرغ در لیست اولین کالاهایی بودند که بعد از حذف ارز ترجیحی قیمت آن چند‌برابر شد، اما حالا و پس از گذشت بیشتر از یک‌ماه از آن زمان، بازار تخم‌مرغ به سمت دیگری رفته است.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧‌هزار‌تومان رسیده است، گفت: «ارز ترجیحی در زمان اوج تولید حذف شد؛ این در حالی است که قیمت تمام‌شده تولید این کالا حدود ۴٣‌هزار‌تومان است.‌»

قیمت تخم مرغ

قیمت ١٠٠ هزار تومانی تخم مرغ برای مصرف کننده منطقی است

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر نبی‌ پور رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ‌های مازاد را جمع آوری می‌کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می‌شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها