قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۷۶۵۲۶

قیمت مرغ افزایش یافت. قیمت مرغ نوسان دارد. افزایش بی رویه قیمت مرغ می تواند ناپدید شدن این ماده غذایی از سفره اکثر مردم شود. علت افزایش قیمت مرغ چیست؟ جدیدترین قیمت مرغ را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۸,۹۰۰
ران مرغ بدون پوست ۷۹,۹۰۰
کتف مرغ ۳۸,۵۰۰
ران مرغ با پوست ۵۶,۹۰۰
مغز ران مرغ ۹۱,۱۶۰
ساق مرغ ۹۲,۰۲۰
سینه مرغ ۱۰۲,۶۰۰
سینه مرغ بدون استخوان با کتف ۹۶,۱۲۰
فیله مرغ ۱۰۸,۸۰۰۰

قیمت جدید مرغ در بازار

گسترش‌نیوز نوشت: در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران به ۵۲ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

قیمت مرغ در بازار چقدر است؟

قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ به ۵۲ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز جمعه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران به ۵۲ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار

بنابر آمار اعلام‌شده از سوی برخی کارشناسان بازار مرغ، تولید این کالا با توجه به میزان خرید مردم کاهش داشته است. این موضوع را مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تایید کرده است.

حبیب اسدالله‌نژاد درباره دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار به مهر گفت: «مازاد تولید و عدم‌کشش بازار به واسطه کاهش شدید سرانه مصرف که زنگ هشدار مهمی برای امنیت غذایی و حفظ سلامت جامعه است، باعث کاهش قیمت مرغ در بازار و زیان سنگین تولید‌کنندگان شده و به‌تبع این کاهش مصرف و زیان مرغداران، میزان تولید مرغ هم حدود ۳۵‌درصد کاهش یافته است.‌»

وی در مورد نقش پشتیبانی در جمع‌آوری مرغ مازاد و جلوگیری از زیان مرغداران گفت: «دستور‌العمل‌ها و ضوابط اجرایی خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام مورد رضایت تولیدکنندگان نیست، چراکه خرید مرغ توسط این شرکت به‌صورت منجمد انجام می‌شود و تا زمانی‌که به‌صورت زنده و گرم نباشد نمی‌تواند مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.‌»

این فعال بازار مرغ با بیان اینکه جمع‌آوری مرغ مازاد مخصوصا در استان‌های پر تولید شمالی سرعت لازم را ندارد، اضافه کرد: «میزان جوجه‌ریزی در خرداد‌ماه حدود ١٠۶‌میلیون قطعه بوده اما در تیر به ٩٢‌میلیون قطعه رسیده و در ‌ماه‌جاری نیز کمتر از ٩٠‌میلیون قطعه خواهد بود.‌»

وی افزود: «به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم که طی یک هفته تا ١٠‌روز آینده افت قیمت مرغ متوقف شود و بعد از آن قیمت به‌سوی منطقی‌شدن، پیش برود تا تولیدکنندگان تا حدودی از این شرایط زیان خارج شوند.‌»

اسدالله‌نژاد در پایان گفت: «از شرکت پشتیبانی امور دام درخواست می‌کنیم خرید مرغ مازاد را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد تا تولیدکنندگان متحمل زبان‌های سنگین نشوند، در غیر این‌صورت تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج می‌شوند و تولید مرغ در کشور دچار چالش جدی خواهد شد.‌»

از سوی دیگر رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ‌ماهی نیز گفت: «میزان کاهش تقاضا حتی در ایام تاسوعا و عاشورا قابل‌لمس بود.‌»

مهدی یوسف‌خانی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ گفت: «در حال‌حاضر قیمت مرغ زیر نرخ مصوبی است که دولت برای مصرف‌کننده تعیین کرده است. هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به‌طور متوسط ۵۵‌هزار‌تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود.‌»

قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ ۲۴ مردادماه

وی گفت: «در هفته گذشته مرغ زیر این قیمت بود، از ابتدای هفته با رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در پی افزایش تقاضا در بازار، قیمت مرغ افزایش یافت و به ۵۵‌هزار‌تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم مرغ در روزهای پایانی هفته جاری دست‌کم ۵‌هزار‌تومان در هر کیلوگرم کاهش یابد که دلیل این موضوع عرضه بالا و تقاضای پایین برای این کالا خواهد بود.‌»

وی تاکید کرد: «میزان کاهش تقاضا حتی در ایام خاص مانند تاسوعا و عاشورا نسبت به سال‌های قبل قابل‌لمس است و نشان از کاهش توان خرید مردم دارد. هر چند در شرایطی که توان مالی مردم کاهش یافته قیمت پایین مرغ و رسیدن آن به زیر نرخ مصوب برای آنها خوشایند است، اما مرغداران در زیان قرار دارند و این موضوع می‌تواند خود را در ‌ماه‌های آینده با کاهش تولید و عرضه به بازار و افزایش قیمت‌ها نشان دهد.‌»

قیمت مرغ در ایام ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌تاسوعا و عاشورا

با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، میزان مصرف برخی کالاها مثل مرغ افزایش پیدا می‌کند، به‌همین‌دلیل رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در مورد وضعیت قیمتی این خوراکی توضیح داده است.

مهدی یوسف‌خانی در این‌خصوص گفت: «با توجه به شرایط مساعد عرضه، قیمت مرغ در ایام ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد. با توجه به مازاد عرضه و کاهش تقاضا، قیمت هر کیلو مرغ طی روزهای اخیر یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰‌تومان کاهش یافته است.‌»

وی در ادامه با اعلام قیمت فروش فعلی مرغ گفت: «هم‌اکنون هر کیلو مرغ با قیمت ۱۱‌هزار‌تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۲‌هزار‌تومان، مرغ گرم در عمده‌فروشی ۴۲‌هزار و خرده‌فروشی ۴۹‌هزار‌تومان است. قیمت هر کیلو ران‌مرغ نیز ۴۰‌هزار‌تومان، سینه‌مرغ ۱۰۰‌هزار و فیله‌مرغ ۱۱۶هزار ‌تومان است.‌»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها