شروع معاملات سکه طلا در صرافی های پایتخت از درج قیمت ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی برای سکه امامی حکایت دارد.
کد خبر: ۱۳۷۶۵۱۷

قیمت سکه در بازار چند؟ در صورتی که نرخ دلار در بازار به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه دهد احتمال کاهش قیمت سکه هم وجود خواهد داشت. قیمت سکه نوسان دارد. نتایج مذاکرات برجامی چه تاثیری بر قیمت سکه خواهد داشت؟ آخرین خبر درخصوص قیمت سکه را ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت فروش هر سکه تمام طرح امامی در صرافی‌های تهران بطور میانگین ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده است که نسبت به روز گذشته ۱۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بطور متوسط در صرافی‌های پایتخت به مبلغ ۱۳ میلیون تومان اعلام و تا ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نوسان است.

نرخ هر سکه نیم بهار آزادی اما بطور متوسط در صرافی‌های تهران به مبلغ ۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت هر سکه ربع بهار آزادی نیز بطور متوسط هم اکنون در صرافی‌ها ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۲۵۰ تومان درج شده است.

گفتنی است هر سکه یک گرمی در صرافی‌های تهران به طور متوسط به قیمت ۲ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان در نوسان است.

در بازار آتی بورس کالا اما گروه صندوق‌های قابل معامله در سکه طلا لوتوس هم اکنون با وجود افت حدود ۱.۵ تا دو درصدی اما با تقاضای به نسبت پر حجمی در برابر عرضه روبرو شده است.

پیش بینی قیمت سکه

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه دهد احتمال کاهش قیمت سکه هم وجود خواهد داشت.

به‌ گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز گذشته همزمان با کاهش قیمت دلار بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد و به سمت نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان عقب نشینی کرد.

ارزش ذاتی سکه روز گذشته کانال ۱۳ میلیون تومان را از دست داد و در محدوده ۱۲میلیون و ۹۹۵ هزار تومان ایستاد. حباب سکه در محدوده ۱۱ درصد قرار گرفت.

احتمال کاهش قیمت سکه

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه دهد احتمال کاهش قیمت سکه هم وجود خواهد داشت.

به باور این دسته از معامله گران بازار سکه در وضعیت حساسی قرار دارد و در صورتی که محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم از دست برود احتمال ریزش تا محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.

با این حال برخی از سکه بازان امیدوارند امروز قیمت دلار رشد کند و سکه بخشی از ضرر و زیان روز گذشته را جبران کند.

قیمت سکه و طلا کاهش یافت

با وجود تردید و احتیاط معامله گران دلار امروز19 مرداد 1401 شوک بازار های همسایه به دلار تهران موجب شد که اسکناس آمریکایی در تهران بر مدار کاهش قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می رسد که برجام به ایستگاه پایانی نزدیک شده اما اندکی تردید در به نتیجه رسیدن توافق هسته ای در بین معامله گران بازار دلار وجود دارد.

قیمت سکه در بازار چند؟ | قیمت سکه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

پیتر استانو سخنگوی جوزپ بورل گفت: گفتگو‌ها ی برجامی اکنون تمام شده و دیگر چیز قابل مذاکره‌ای وجود ندارد و همه چیز در متن نهایی که روز دوشنبه به مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین تقدیم شد، مشخص شده است.ایالات متحده بلافاصله موافقت خود را با «متن نهایی» که ⁧ انریکه مورا⁩ می‌گوید برای ⁧ احیای برجام⁩ روی میز گذاشته اعلام کرد. ایران می‌گوید متن نیاز به بررسی جامع دارد.

با وجود تردید واحتیاط معامله گران دلار امروز شوک بازار های همسایه به دلار تهران موجب شد که اسکناس آمریکایی در تهران بر مدار کاهش قرار بگیرد.

قیمت دلار عصر امروز در تهران 600 تومان کاهش را ثبت کرد و در بازار هرات و سلیمانیه یک کانال پایین آمد . نرخ دلار در هرات امروز 320 تومان افت کرد و در سلیمانیه 530 تومان عقب نشینی کرد .

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا 4 دلار پایین آمد و در محدوده 1794 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار با 1 میلیون و 348 هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز 25 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می‌دهد .

قیمت سکه عصر امروز در محدوده 14 میلیون و 700 تا 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد فلز زرد رنگ داخلی امروز با 142 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل به قیمت 14 میلیون و 755 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 151 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد.

روز گذشته قیمت طلا و سکه با نوساناتی همراه شد. آیا در روزهای آینده نیز قیمت این بازار روندی کاهشی را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته روندی کاهشی داشته. اما بر خلاف آن، اونس جهانی در حال افزایش است.

در حالی که در هفته گذشته، نرخ طلا در بازارهای جهانی، حدود ۲۸ دلار رشد کرده، قیمت سکه امامی در سه روز گذشته حدود ۷۰۰ هزار تومان ریزش داشته است.

روز گذشته در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را کاهشی اعلام کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۲۹ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز روند کاهشی داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. این رقم ۱۵۰ هزار تومان کمتر از شنبه بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم روند نزولی داشت و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. این رقم ۲۸۰ هزار تومان کمتر از روز شتبه بود.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی دلیل این شرایط را، کاهش قیمت دلار و افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام می‌داند. او در مورد اینکه آیا این روزها وقت مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه و سرمایه‌گذاری هست یا خیر به تجارت‌نیوز می‌گوید: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد.

رادپور گفت: این کاهش قیمت به دلیل ریزش قیمت دلار و همچنین امیدواری بازار به نتایج مذاکرات وین است. می‌توان گفت اونس جهانی در حال حاضر اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد.

او افزود: برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد. البته در حالت عادی، اونس جهانی نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد. این دو عامل در کنار هم مشخص‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور هستند.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: اگر توافق صورت گرفته در برجام، مانند توافق سال ۹۵ باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها