نشست خبری هشتمین جشنواره عکس «ایران من» با حضور خبرنگاران و داوران این جشنواره روز یکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت 14:00در مجموعه نورنگار برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۴۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، در ابتدا مدیر جشنواره آقای محمد فروغی چند کلامی در ارتباط با هدف برگزاری و کلیت جشنواره صحبت کردند فروغی گفت:این جشنواره از  تمامی دوره های جشنواره متفاوت تر خواهد بود و  همچنین در سال‌های آینده این مسیر ادامه خواهد داشت.

نشست خبری هشتمین جشنواره عکس «ایران من» با محوریت «خانواده ایرانی»

همچنین وی افزود: با توجه به اینکه در دوره های قبل جشنواره به نام نورنگار برگزار می شد، در این دوره تصمیم گرفتیم نام جشنواره را «ایران من» قرار دهیم ، نگاه مثبت به پتانسیل های ایران مد نظر ما است. امیدوارم در واقع بتوانیم با این نگاه مثبت و جدید یک سرفصل یا مدل جدیدی در جشنواره برای کشورمون رقم بزنیم و به اهداف خود برسیم و مهم ترین هدف جشنواره به تصویر کشیدن بهترین نگاه ایران است.

وی اضافه کرد: ارسال آثار از  11 مرداد الی  25 آذر ماه 1401خواهد بود و داوری و مراسم اختتامیه و افتتاحیه نمایشگاه در دی ماه انجام می گردد.قابل ذکر است تمامی شرایط و قوانین شرکت در جشنواره در سایت نورنگار قابل ملاحظه می باشد.

و در ادامه آقای مسعود افشانی دبیر جشنواره مواردی در خصوص موضوع و نحوه برگزاری و شرایط شرکت در این جشنواره و همچنین جوایز نفرات برتر مطرح کردند، جشنواره عکس «ایران من» با موضوع «خانواده ایرانی» و برای مثال با موضوعاتی از قبیل: خانواده و آداب و رسوم ازدواج، خانواده در سفر و زیارت، خانواده و کار، خانواده در مراسم آیینی، خانواده و اوقات فراغت، خانواده و تولد، خانواده و کهنسالی و… برگزار می شود.

نشست خبری هشتمین جشنواره عکس «ایران من» با محوریت «خانواده ایرانی»

پس از آن هیات داوران سرکار خانم عاطفه حقیقی و آقایان مجید ناگهی، مهدی وثوق نیا معیارهای ارزیابی برندگان این دوره را عنوان نموده و همچنین سوالاتی در این بین پاسخ داده شد.

نمایشگاه در کجا برگزار می گردد؟

مدیر جشنواره آقای فروغی در پاسخ به این سوال مطرح کردند در حال گرفتن مکانی متفاوت هستند تا بتوانند گالری هم در کنار اختتامیه نمایشگاه برپا شود.

برای شرکت در جشنواره آیا رنج سنی و  داشتن شرایط خاصی وجود دارد؟

دبیر جشنواره آقای افشانی در پاسخ به این سوال عنوان کردند هیچ گونه شرایط سنی و ویژگی خاصی وجود ندارد و همه افراد چه داخل کشور و چه خارج از کشور ، بدون هیچ گونه محدودیتی امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

آیا پس از مشخص شدن برندگان جشنواره عکس هایی که در جشنواره شرکت داده شده اند در معرض دید و یا گالری های آنلاین نمایش داده خواهند شد؟

100 عکس برگزیده جشنواره پس از انتخاب چاپ و در سایت و کتاب جشنواره نمایش داده خواهد شد.

علت غیر رقابتی بودن جشنواره چیست؟

جشنواره رقابتی است اما بیشتر رتبه بندی ملاک است، در اکثر دوره ها جوایز یکسان در نظر گرفته شده بدون رتبه بندی، پیشنهاد شورای سیاست گذاری برای این دوره هم به همین منوال است.

نشست خبری هشتمین جشنواره عکس «ایران من» با محوریت «خانواده ایرانی»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها