پای صحبت امیرحسین هدایی، چهره مدعی تیم ملی پینگ‌پنگ مردان ایران

چیزی از ورزشکاران خارجی کم نداریم

تثبیت جایگاه دومی ایران در جدول مدالی بازی‌های کشور‌های اسلامی

درخشش کشتی و پینگ‌پنگ

چهارمین روز از بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی روز گذشته در قونیه در حالی تمام شد که ورزشکاران ایرانی طی دو روز گذشته توانستند با کسب چند مدال طلا، جایگاه کاروان ورزشی ایران در جدول مدالی را تثبیت کنند. بخش زیادی از این موفقیت‌ها مربوط به روز سوم بود که تیم‌های ملی کشتی آزاد و همچنین تیم‌های پینگ‌پنگ زنان و مردان توانستند نتایج درخشانی از خودشان به جا بگذارند.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۳۶
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
یکی از حساس‌ترین این رقابت‌ها در بخش تنیس روی میز زنان بود که تیم‌ملی ایران متشکل از ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو توانستند از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کنند. تیم ایران در مرحله گروهی مسابقات به همراه تیم‌های ازبکستان، آذربایجان و بنگلادش در گروه دوم قرار داشت که در نخستین رقابت با نتیجه ۳ بر صفر ازبکستان را شکست داد و با همین نتیجه مقابل بنگلادش به پیروزی رسید. در ادامه با پیروزی مقابل آذربایجان به نیمه‌نهایی رسید. ملی‌پوشان ایران در نیمه‌نهایی مقابل مالدیو به میدان رفتند و با شکست حریف خود فینالیست شدند. در فینال هم مقابل تیم ترکیه میزبان به میدان رفت و با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل حریف خود قهرمان شد.

درخشش پینگ‌پنگ در بخش مردان هم ادامه داشت و تیم ایران مقتدرانه از سد عربستان گذشت و مدال طلا را کسب کرد. در نخستین بازی فینال نوشاد عالمیان ۳ بر یک حریف خود را شکست داد و در بازی بعدی نیز برادرش نیما به راحتی و ۳ بر صفر از سد نماینده عربستان گذشت. در سومین مصاف هم تیم دوبل ایران با ترکیب افشین نوروزی و نیما عالمیان با حساب ۳ بر صفر تیم دو نفره عربستان را شکست داد و به این ترتیب پس از تیم بانوان، تیم مردان ایران هم بر سکوی نخست این بازی‌ها ایستاد.

عملکرد طلایی کشتی

تا اینجا، تیم‌ملی کشتی آزاد ایران سهم زیادی در جدول مدالی کاروان ایران داشته است، زیرا کار خود در این مسابقات را با کسب ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به پایان رساند. کشتی‌گیران آزادکار ایران در وزن‌های ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم توانستند روی سکوی نخست رفته و به مدال طلا برسند. سهم ایران در وزن‌های ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم مدال نقره این بازی‌ها بود و در دو وزن ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم هم به مدال برنز رسیدند.

برنز بسامی و قشقایی

از روز گذشته مسابقات وزنه‌برداری در بخش مردان و زنان هم شروع شد و پوپک بسامی نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در این بازی‌ها توانست با رکورد مجموع ۱۶۵کیلوگرم به ۳ مدال برنز رسیده و به این ترتیب اولین مدال تیم وزنه‌برداری بانوان را به دست آورد. البته قبل از شروع مسابقات یک اتفاق جالب هم برای بسامی افتاد. او که در روز‌های اخیر تلاش زیادی برای رسیدن به وزن مورد نظر خود کرده بود، در روز وزن‌کشی حدود ۶۰-۷۰ گرم اضافه وزن داشت و برای حل این مشکل، دست به یک کار جالب زد. او پیش از وزن‌کشی مو‌های خود را کوتاه کرد تا به وزن مورد نظر برسد. در بخش مردان نیز حافظ قشقایی توانست در حرکت ۲ ضرب به مدال برنز برسد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها