قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۸ هزار و ۵۱ تومان و قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۷۸

قیمت دلار در بازار امروز کمی تکان خورد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی دستخوش نوساناتی است که از عوامل بسیاری تاثیر می پذیرند. دولت برای کنترل قیمت دلار از طریق سیاست های ارزی و بانکی در تلاش است. همچنین اخبار مذاکرات برجامی نیز گاهی بر قیمت دلار تاثیر دارد. اما قیمت دلار امروز چقدر شد؟
 
به گزارش جام جم آنلاین، امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۸ هزار و ۵۱ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۷۷۲ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۶۵۲ تومان قیمت خورده است.
 

آیا قیمت دلار کاهش می یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

 

قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته رنج شد.

بیشتر تحلیلگران ارزی معتقدند سیاست‌های جدید نهاد بازارساز در راستای کنترل نرخ ارز موجب کشیدن ترمز صعودی قیمت دلار شده است.

از ابتدای تیر ماه و با ابلاغ قانون خریدوفروش ارز در صرافی‌های مجاز با نرخ توافقی، تمایل نرخ شاخص ارزی به حضور در بازه ثبات افزایش یافته است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره نگرانی از سرعت تحولات برنامه هسته ای، از ایران خواست تا خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد و فورا با توافقی که درحال حاضر در دسترس است موافقت کند.

این خبر از نگاه عده ای از معامله گران دلار نشان دهنده تداوم تنش های ایران و غرب است.

برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

احتمال کاهش قیمت دلار توسط بازارساز

با این حال عده ای دیگر با اشاره به رفتارهای اخیر نهاد بازار ساز از کاهش قیمت دلار سخن گفتند.

قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات  نتوانست به بالای مرز مقاومتی نفوذ کند.

قیمت دلار

پیش‌بینی قیمت دلار

با توجه به نوسانات قیمت دلار در مدت اخیر و افزایش مجدد آن، چه چشم‌اندازی برای بازار ارز می‌توان پیش‌بینی کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر خرداد بود که تحولات اقتصادی، افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی و ناامیدی از احیای برجام باعث افزایش قیمت دلار شد.

با فروکش هیجانات ناشی از این اخبار دلار مجدد به کانال‌های قبلی بازگشت. اما این حرکت نیز مدت زیادی دوام نیاورد و با مخابره اخبار سیاسی دلار به مسیر قبلی پا گذاشت و باز هم رشد کرد.

در هفته جاری این ارز حدود ۲۰۰۰ تومان نوسان را به خود دید. اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ثبات نسبی رسید.

در روزهای میانی هفته، دلار در یک کانال ثابت ماند و در هر دو روز، نرخ آن از کف قیمتی روز قبل بیشتر و از سقف قیمتی کمتر بود.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت دلار بیان کرد: هدف بازارساز در حال حاضر این است که از شوک‌های دفعتی به بازار جلوگیری کند و در قیمت‌های بالا بتواند با عرضه دلار بازار را در دست نگه دارد.

او ادامه داد: موفقیت در این زمینه نیز مشروط به سیاست‌های رفع تحریم‌هاست. اگر مذاکرات به نتایج مثبتی برسد امکان دارد نیازهای عرضه‌ای کمتر شود و معامله‌گران در قیمت‌های پایین نیازهای خود را برطرف کنند.

دیبا همچنین گفت: در شرایط کلی و در سال جاری با توجه به میزان نقدینگی در کشور سقف بالایی که برای قیمت دلار در محاوره‌های عمومی گفته می‌شود فعلا در دسترس نیست و نمی‌توان دلار را در کانال‌های بالاتر پیش‌بینی کرد.

وابستگی قیمت دلار به برجام

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی، نیز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از مدتی قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس در مورد پیش‌بینی خود از آینده دلار تاکید کرد: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

سکه بازان در انتظار افزایش قیمت دلار


اقتصادنیوز نوشت: برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید.

روز پنجشنبه گذشته قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار به علت اخبار منفی درباره نشست دو روزه مذاکرات هسته ای در دوحه به پرواز درآمد و بیش از یک میلیون تومان گران شد.

نکته قابل توجه در شرایط کنونی فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار است که موجب شده حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد قرار بگیرد.

حباب سکه در واقع نشان دهنده تقاضای مازاد در این بازار است و از طرفی شرایط را برای خرید سکه پر ریسک کرده است. با این حال عده ای از معامله گران با توجه به شکست نسبی مذاکرات دوحه در انتظار رشد قیمت دلار هستند.

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید و احتمال رسیدن سکه به مقاومت جدید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها