مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي بوشهر گفت؛

كسب مقام دوم در اجراي تحقق و تعهدات 

21 مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک، فرصت بسیار خوبی برای به تصویر کشیدن جایگاه صنایع کوچک است که با دارا بودن سهم قابل توجّهی از اشتغال کشور همچنان در مسیر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در پهنه ایران اسلامی به ایفای نقش می پردازد .
کد خبر: ۱۳۷۶۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ "بهناز خلیلی" در یادداشتی نوشت: صنایع کوچک و متوسط بیشترین درصد از اشتغال حوزه صنایع کشور و حدود نیمی از بازار اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است. لذا حمایت از صنایع کوچک ، حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در تمام مناطق کشور را به ویژه مناطق محرم و کمتر توسعه یافته را به دنبال خواهد داشت.

 

صنایع کوچک با توجّه به نیاز نسبتاَ پایین تر در سرمایه گذاری اولیّه در تمام پهنه ایران اسلامی حتّی روستاها و شهرهای کوچک می تواند با ایجاد ظرفیت اشتغالزایی بالا ، سهم قابل توجّهی در توسعه متوازن اقتصادی ،اجتماعی و رفاهی مناطق مختلف کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)  نیز در بیاناتشان در سال 1394 فرمودند: " یکی از را ه های حمایت از تولید داخل ، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط  است ". همچنین ایشان در جای دیگر نیز عنوان فرمودند : " آن چیزی که در جامعه اشتغال و تحرّک ایجاد و طبقات پایین را بهره مند می کند صنایع کوچک و متوسط است و به همین دلیل این صنایع بایست تقویت شود."

 

رسالت و فلسفه ذاتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز لزوماَ توجّه به ایجاد ، توسعه و حمایت همه جانبه از همین صنایع کوچک و متوسط و زود بازده است که این صنایع خرد و کلان در پهنه ی گسترده جغرافیایی کشور عزیزمان ظهور و بروز دارد.

ایجاد و ساماندهی صنایع و مشاغل صنعتی با نگرش علمی ،اقتصادی و سود آور بودن و همچنین حمایت های مالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت و همچنین حمایت های غیر مالی مانند : استفاده از تجارب نخبگان صنعتی ، ایجاد کلینیک های کسب و کار و عارضه یابی صنعتی، ایجاد دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه ، حمایت از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی با مراکز دانشگاهی ، برگزاری تورهای صنعتی  و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، تسهیل و تسریع در واگذاری زمین و فرآیند ساخت و ساز ، ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی و  ... تنها گوشه ای از خدمات و حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از مدیران ، کارفرمایان ، سرمایه گذاران بنگاه ها و واحدهای تولیدی به شمار می رود .

 

شایان ذکر است در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سیستان و بلوچستان نیز در راستای اهداف و رسالت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تلاشها و کوششهای قابل نوجّهی از نظر ایجاد شهر کها و نواحی صنعتی جدید ،  ایجاد و توسعه امکانات زیر ساختی ، توجّه ویژه به مزیّت های همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، سواحل مکران و بندر اقیانوسی چابهار و همچنین حمایت های مالی و غیر مالی از مدیران ، کارفرمایان ، سرمایه گذاران بنگاه ها و واحدهای تولیدی  انجام گرفته است  انشاء الله در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به سال    تولید،دانش بنیان  و اشتغال آفرین " نام گذاری شده است ، با  توکّل بر خدا و اراده و عزمی استوار  بتوانیم هر روز و هر ماه را به مانند 21مرداد ماه ؛ روز گرامیداشت صنایع کوچک در نکوداشت مقام و مجاهدت اقتصادی مدیران ، کارفرمایان ، سرمایه گذاران بنگاه ها و واحدهای تولیدی گرامی داشته و قدردان زحمات و تلاشها و کوششهای آنان باشیم و در نیل به این راه و هدف خالصانه و صادقانه سر تعظیم فرو می آوریم.

 

 بهناز خلیلی- مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها