کد خبر: ۱۳۷۶۰۰۸
نویسنده دکتر معصومه تختی - روان‌شناس
فشن‌بلاگر‌ها مدت‌هاست در فضای مجازی موفق شده‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند و تحت‌تاثیر قرار دهند. این بلاگر‌ها در حقیقت مشغول پیش بردن اهداف تجاری و کسب و کار خود یا اهداف آدم‌های بالادستی‌شان هستند که توسط آن‌ها تغذیه مالی می‌شوند. پس این‌که فشن بلاگر‌ها به چهره‌های اثرگذاری تبدیل شده‌اند، جای تعجب ندارد، چون برای الگو دادن تلاش می‌کنند. ولی پرسش اساسی این است که چرا مخاطبان تحت تاثیر قرار می‌گیرند و از سبک زندگی ترویجی آن‌ها پیروی می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، اثرپذیری، ویژگی همه انسان‌هاست، اما هر فردی متناسب با قدرت شخصیتی خود و نگاه نقادانه‌اش تحت تاثیر پدیده‌های مختلف قرار می‌گیرد و آن را منفعلانه می‌پذیرد یا کنار می‌زند. در واقع قدرت تفکر، تامل و تقویت توان ذهنی در مواجهه با پدیده‌های مختلف از جمله فشن بلاگری بسیار حائز اهمیت است، چراکه نگاه نقادانه و متفکرانه سبب می‌شود به‌جای غبطه خوردن یا تقلید به اهدافی که افراد در پس رفتارهای‌شان دنبال می‌کنند، پی ببریم.

مسلما این نگاه نقادانه ابتدا در محیط خانواده و سپس در محیط‌های آموزشی و توسط مربیان شکل می‌گیرد و تقویت می‌شود. وقتی درمحیط خانواده به بچه‌ها اجازه داده می‌شود درمورد مسائل هرچند کوچک، اظهارنظر کنند و دست به انتخاب بزنند، آن‌ها به‌تدریج می‌آموزند صاحب رأی هستند و لزوما نباید همان کاری را انجام دهند که دیگران به آن‌ها دیکته می‌کنند. به این ترتیب تامل و تفکر را می‌آموزند و از انفعال خارج می‌شوند و این درست همان خصلتی است که در دوره نوجوانی و جوانی باعث می‌شود مقابل انواع بلاگر‌های فضای مجازی که قصد تحت تاثیر قرار دادن افراد را دارند، منفعلانه عمل نکنند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها