اصلاح‌طلبان با کاسبی از تحریم به نفع خود استفاده می‌کنند
محمدصادق کوشکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

اصلاح‌طلبان با کاسبی از تحریم به نفع خود استفاده می‌کنند

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جام‌جم:

بیانیه جدید موسوی، رسما خودکشی سیاسی بود

محمدصادق کوشکی، استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با جام‌جم، با اشاره به انتشار بیانیه جدید میرحسین موسوی در فضای مجازی گفت: محتوای این بیانیه نشان می‌دهد نویسنده کماکان در فضای یک دهه پیش به سر می‌برد و به طور کلی از واقعیات امروز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به دور است.
کد خبر: ۱۳۷۵۹۴۵

وی با بیان این‌که هر کسی که نامه مذکور را بخواند متوجه می‌شود ذهن نویسنده آن دچار یک انجماد فکری است، تصریح کرد: شاید اگر این نامه اواخر دهه 80 منتشر می‌شد، معنای خاص خود را داشت؛ چون در آن زمان با توجه به فضای مشوشی که در حوزه منطقه‌ای رخ داده‌بود هنوز تحلیل‌هایی وجود داشت که واقعیت موجود جنبش بیداری اسلامی و جریان مقاومت را نمی‌پذیرفت اما اکنون که بسیاری از حقایق کاملا روشن شده و جمهوری اسلامی و جریان مقاومت به خوبی توانسته توطئه‌ها را دفع کند، انتشار نامه‌ای از یکی از لیدرهای سیاسی جریان اصلاح‌طلب با آن همه موضعگیری اشتباه و توام با حب و بغض اقدام عجیب و شگفت‌انگیز است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که موضعگیری‌هایی میرحسین موسوی با توجه به تحلیل‌هایی مشوش و آشفته و نابه‌سامانی که از شرایط امروز سیاسی کشور و همین طور محیط پیرامونی دارد، اساسا ارزش پاسخگویی ندارد، گفت: اکنون که مجموع واقعیت تحولات سوریه کاملا معلوم شده، به خوبی می‌توان دریافت معارضانی که دولت سوریه که تلاش داشتند خود را آزادیخواه و دموکراسی‌خواه معرفی کنند، از سوی چه کسانی حمایت می‌شدند و چه فجایعی را به بار آوردند.

کوشکی با بیان این‌که دیگر گوش شنوایی برای حرف‌هایی از جنس سخنان میرحسین موسوی در نامه جدیدش وجود ندارد و کسی مشتری آن نیست، خاطرنشان کرد: همان موقع که فتنه‌ها و آشوب به واسطه جولان داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی در پی حمایت‌های غرب و آمریکا از آشوبگران به راه افتاده‌بود، حرف رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که فتنه‌‌ها برای برهم زدن امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. اکنون که تحلیلگران و کارشناس مسائل سیاسی در ایران و جهان به این نتیجه رسیده‌اند، کاملا مشخص شد چه کسانی حرف درست را می‌زدند و چه گروه‌ها و مجموعه‌هایی شنوای تحلیل‌های غلط بودند و از آشوبگران حمایت می‌کردند.

وی اضافه کرد: متن منتشر شده کاملا نشان دهنده جهل نویسنده است و مهم‌ترین تاثیر انتشار این نامه آن است معدود کسانی که کماکان تا پیش از این به او دلخوش کرده‌بودند و او را در حد لیدری برای یک جریان سیاسی می‌دانستند، کاملا نسبت به او ناامید شوند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: موسوی با این کار در واقع به خود و شخصیتش شلیک کرده و این اقدام را باید یک خودکشی سیاسی برای او دانست. بعید می‌دانم بعد از انتشار این نامه، از این پس کسی حاضر باشد از او دفاع کند چون حتی طرفداران میرحسین موسوی هم متوجه کهنگی و جاماندگی ذهنی او در برابر حقیقت شفاف برخی موضوعات بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده‌اند.

وی با بیان این‌که امروز کسی جنگ در سوریه را مواجهه دولت استبدادی در برابر گروهی آزادیخواه نمی‌داند، تصریح کرد: وابستگی گروه‌های آشوبگری که به اسم معارضان و آزادیخواهان باعث ایجاد ناامنی و فتنه‌انگیزی در این کشور شده‌اند، با بیانات صریح رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ایالات متحده کاملا آشکار شده‌است و امروز از هر کسی در ایران درباره تحولات جاری در سوریه بپرسید، جواب خواهیدشنید چالش اصلی این کشور مقابله مردم و دولت با داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها