شاگردان آنچلوتی نخستین جام فصل را تصاحب کردند

قهرمانی رئال‌ مادرید در سوپرکاپ اروپا

رئال – اینتراخت؛ ساعت 23 و 30 دقیقه امشب در سوپرکاپ اروپا

ببینید | یک جام در چند قدمی مادرید

قهرمان‌های دو تورنمنت فوتبالی اروپا در سال گذشته، دو تیمی بودند که شاید کمتر کسی نسبت به قهرمانی آنها خوشبین بود.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۸۱
تعداد بازدید : 18

در لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در حالی به قهرمانی رسید که با وجود رقبایی همچون پاری‌سن ژرمن، چلسی و لیورپول، نمی‌شد شانس زیادی برای شاگردان آنچلوتی متصور بود.

در لیگ اروپا، اوضاع از این هم عجیب‌تر بود، اینتراخت فرانکفورت در حالی که بوندس لیگا فصل گذشته را در رده هفتم به پایان رساند، توانست با کنار زدن رقبایی همچون بارسلونا و سلتیک به قهرمانی برسد.

حالا امشب این دو تیم در دانمارک به مصاف هم می‌روند تا قهرمان سوپرکاپ اروپا در فصل 22-2021 مشخص شود.

این دو تیم در تاریخ فوتبال اروپا فقط یک بار در دیدار رسمی به مصاف هم رفته‌اند که آن هم فینال کاپ اروپا در سال 1960 بود. رئالی‌ها در آن سال با نتیجه سنگین 7 بر سه حریف آلمانی خود را شکست دادند تا برای پنجمین سال متوالی به قهرمانی در این بازی‌ها برسند.

رئال آن روزها را می‌توان یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های اروپا دانست. در آن بازی در ورزشگاه همپدن پارک شهر گلاسگو، آلفردو دی استفانو سه بار و فرانس پوشکاش چهار بار برای مادریدی‌ها گلزنی کردند.

جیمی جان استون، ستاره آن روزهای سلتیک که بازی را از نزدیک دیده بود، خاطرات آن بازی را اینطور بیان کرد: هرگز چنین فوتبالی را در عمرم ندیدم و مطمئنا دیگر هم نخواهم دید. تا روزی که زنده هستم، نام مهاجمان رئال در آن بازی را در خاطرم نگه خواهم داشت.

این بازی قرار است در ورزشگاه المپیک شهر هلسینکی فنلاند برگزار شود؛ این همان ورزشگاهی است که بازی‌های المپیک سال 1952 در آن برگزار شد و در فاصله سال‌های 2016 تا 2020 به طور کلی بازسازی شد تا قبل از سال 2013، ورزشگاه شهر موناکو به عنوان میزبان اصلی و همیشگی بازی سوپرکاپ اروپا شناخته می‌شد، اما از آن زمان تاکنون هشت ورزشگاه مختلف در کشورهای اروپایی میزبان این بازی بوده است.

یکی از جنبه‌های تمایز بازی امشب، استفاده از فناوری آفسیاد نیمه اتوماتیک است. در این سیستم جدید، دوربین‌های پیشرفته می‌توانند 29 نقطه از بدن هر بازیکن را ردگیری کرده و به این ترتیب اعلام آفساید بسیار سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

این برای هشتمین بار است که رئالی‌ها به سوپرکاپ اروپا می‌رسند. در هفت بازی قبلی، مادریدی‌ها چهار پیروزی و سه شکست از خودشان به جا گذاشته‌اند.

آخرین حضورشان هم در سوپرکاپ اروپا به سال 2018 بر می‌گردد که مقابل همشهری شان اتلتیکو قرار گرفتند و با نتیجه 4 بر دو شکست خوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها