نگاهی به نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در نیمه دوم تیرماه

«برف بی صدا می‌بارد» در صدر پربیننده‌ها

این شب‌ها بسیاری بیننده قصه خواهران خانواده شکیبا و دسیسه‌چینی‌های حبیب در سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» هستند. سریالی که پخش آن از سال گذشته آغاز شد و با وقفه‌ای که برای پخشش رخ داد، بعد از رمضان امسال ادامه سریال روی آنتن شبکه سه سیما رفت. همان‌طور که اشاره شد، این بخش از سریال هم با اقبال مخاطبان همراه بود.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۰۶
نویسنده نوشین مجلسی - گروه رسانه
به گزارش جام جم آنلاین، گواه این ادعا نتایج نظرسنجی‌ای است که از سوی صداوسیما منتشر شده و آمار مخاطبان این سریال و دیگر سریال‎‌های روی آنتن را نشان می‌دهد. طبق نظرسنجی که مرکز تحقیقات صداوسیما در مواقع تعیین شده انجام و نتایجش را اعلام می‌کند، فصل دوم برف بی صدا می‌بارد، پربیننده‌ترین سریال سیما در نیمه دوم تیر ۱۴۰۱ بوده است.

طبق خبری که روابط عمومی رسانه‌ملی اعلام کرده، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد از میان سریال‌های جدید پخش شده در نیمه دوم تیر۱۴۰۱، سریال برف بی‌صدا می‌بارد (فصل دوم) از شبکه سه با ۳۶.۱ درصد مخاطب، پربیننده‌تر از سایر سریال‌ها بوده است. البته این نظرسنجی فقط به آمار مخاطبان بسنده نمی‌کند و فاکتور رضایت را هم در نظر دارد، براساس این نظر سنجی این سریال رضایت ۸۱.۷ درصدی بینندگان را در حد «زیاد» کسب کرده است. این آمار نشان از رضایت بالای مخاطبان این سریال از تماشای آن دارد.

وضعیت آقای قاضی و دیگران

در آخرین نتایجی که از نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر شده است، نام دیگر سریال‌های روی آنتن هم آمده است. در این مدت، سریال‌های «مستوران» از شبکه یک با ۱۸.۵درصد بیننده در رتبه بعد از برف بی‌صدا می‌بارد قرار دارد. در جلب رضایت مخاطبان هم این سریال توانسته است، میزان ۷۱.۴ را کسب کند. بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات در نیمه اول تیر۱۴۰۱ سریال مستوران از شبکه یک سیما با ۱۵.۴ درصد مخاطب، پربیننده‌ترین سریال سیما بوده است. سریال «وضعیت زرد ۲» هم که از شبه دو سیما روی آنتن رفت در این ایام با ۱۸درصد بیننده با اختلاف کمی از مستوران در رده سوم قرار دارد. این سریال همچنین توانسته رضایت ۶۱.۵ درصد مخاطبان خود را به دست آورد. سریال دیگری که نامش در این نظرسنجی ذکرشده، «آقای قاضی» از شبکه دوی سیماست که ۱۶.۸ درصد بیننده داشته، ولی از میان همین، بیننده درصد بالایی از رضایت را داشته و رضایت مخاطبان این سریال از تماشای آن ۸۰.۴ اعلام شده است. سریال «داستان یک شهر» از شبکه پنج سیما که سال‌ها پیش دو فصل آن راهی همین شبکه بود نیز با ۱۰درصد بیننده و کسب رضایت ۵۷.۴ درصدی آنان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رضایت ۹۰ درصدی از مختار

یکی دیگر از بخش‌های نتایج این نظرسنجی مربوط به میزان بیننده‌های سریال‌های تکراری سیما در نیمه دوم تیر۱۴۰۱ است که از شبکه‌های مختلف بازپخش می‌شود. از میان سریال‌های تکراری، سریال «مختارنامه» که این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم روی آنتن رفته با ۱۴.۵ درصد مخاطب، پر بیننده‌ترین سریال تکراری بوده است. جالب است که این سریال پس از بار‌ها پخش از شبکه‌های سیما در این سال‌ها، همچنان رضایت بالایی از مخاطبان را دارد؛ ۹۰.۹ درصد بینندگان سریال «مختارنامه» از این سریال در حد «زیاد» رضایت داشته‌اند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها