گفت‌وگو با مرد افغان که همسرش را کشت

خیانت کرد اما بخشیدمش!

جز‌ئیات قتل ١٠ نفر توسط مرد افغان

عکس | تراژدى عصر یکشنبه بهرمان

١٠ کشته و هشت زخمی، حاصل نزاع خونباری بود که عصر روز یکشنبه 16 مرداد توسط یک تبعه افغانستانی در بهرمان شهرستان رفسنجان رقم خورد.
کد خبر: ۱۳۷۵۶۹۲
نویسنده لیلا حسین‌ زاده - گروه حوادث

در این جنایت مرگبار، ضارب، چهار ایرانی و شش تبعه افغانستانی را با ضربات چاقو به قتل رساند اما این پایان قتل‌های متعدد ضارب نبود و او این‌‌بار سراغ هشت نفر دیگر رفت و آنان را هم کاردآجین و زخمی‌ کرد.

پس از ارتکاب جنایت، قاتل از محل جنایت متواری شد اما هنگام فرار به شهرستان انار کرمان توسط ماموران شناسایی و بازداشت شد. تحقیقات درخصوص علت ارتکاب این جنایات ادامه دارد.

ترس، شوک و ناباوری عمیق، همه آن کابوسی بود که اهالی بهرمان عصر روز یکشنبه تجربه کردند، وقتی شنیدند قاتلی ناشناس به جان مردم بهرمان افتاده و آنان را با چاقو سلاخی می‌کند. وحشت این‌که قاتل مخوف سراغ هرکدام‌ از آنها بیاید، نیمه جان‌شان‌ کرده بود. جوی خون بود که با هر جنایت روی زمین کشاورزی جاری می‌شد. با گذشت مدتی، هربار، جسد جدیدی در باغ‌ها پیدا می‌شد که به‌گفته اهالی اغلب با یک ضربه عمیق به شاهرگ به قتل رسیده بودند. بازار شایعات هم داغ بود. یکی می‌گفت قاتل مشکل روحی و روانی دارد، دیگری می‌گفت مشکلی ندارد و در سلامت کامل عقلی جنایت می‌کند و خون می‌ریزد. حتی حرف از امنیتی بودن جنایت‌ها هم بود و برخی می‌گفتند قاتل با ایرانی‌ها مشکل دارد. درحالی‌که حرف و حدیث‌ها ادامه داشت، قاتل ناشناس نیز هربار سراغ مردی در باغ‌ها می‌رفت و با چاقو، کارش را یکسره می‌کرد. وحشت مرگ با چاقو، بیخ گلوی اهالی بهرمان را چسبیده بود. همه حتی از سایه خود می‌ترسیدند که مبادا قاتل ناغافل سر برسد و خون‌شان را بریزد.

10 کشته به دست قاتل

قاتل ناشناس با این‌که شش افغانستانی و چهار ایرانی را کشته بود اما انگار عطش ریختن خون با کشتن آن 10 نفر هنوز سیراب نشده بود و این‌بار با کارد خون‌آلودش، هشت نفر دیگر را هم از دم تیغش‌گذراند. بهرمان بوی خون گرفته بود.

ماموران پلیس‌که در جریان این جنایت هولناک قرار گرفته بودند، جست‌وجو برای یافتن او را آغاز کردند. قاتل که خوب می‌دانست پلیس به دنبال او است، با موتور خود و در حالی‌که چراغ‌هایش را خاموش‌کرده بود، از بهرمان به سمت شهرستان انار حرکت‌ کرد.

خبر این جنایت به سایر شهرها و روستاهای ‌کرمان هم رسیده بود. همه از این جنایت و حتی تعدد قاتلان صحبت می‌کردند. یکی می‌گفت او 14 نفر را چاقو چاقو کرده است و این قتل‌ها ربطی به دعوای شخصی و نداشتن تعادل روحی و روانی ندارد. قاتل یا قاتلان نه در اثر خشم ناگهانی که با انگیزه خاصی مرتکب قتل‌ها شده‌اند. در حالی‌که مردم در شوک و اضطراب گرفتار شدن در چنگ قاتل یا قاتلان به سر می‌بردند، قاتل به انار رسید آن هم در شرایطی‌که پلیس سایه به سایه دنبال او و دستگیری‌اش بود. قاتل‌که متوجه حضور و محاصره خود توسط ماموران شده بود، با چاقو ضربه‌ای به گردن و شکمش زد اما ماموران از راه رسیدند و او را بازداشت کردند.

واقعیت ماجرا

در حالی‌که شایع شده بود قتل‌ها جنبه امنیتی دارد اما رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با رد این موضوع‌گفت: شروع ماجرا که به قتل 10 نفر از اتباع و چند نفر ایرانی انجامید، با نزاع بین اتباع افغانستانی در نزدیکی چاه آب کشاورزی بوده است. در این نزاع که حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان اتفاق افتاد، یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به‌دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا دو نفر از کارگران موتور را با چاقو به قتل رساند. در همین حین، تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین‌های کشاورزی حضور داشتند با ضربات چاقو به قتل رسیدند. با شروع درگیری، اتباع افغانستانی دیگری نیز هم در محل حضور یافته و در مجموع شش تبعه افغانستانی و چهار ایرانی به قتل رسیدند که برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغانستان بودند. با اقدام قاطع و فوری ماموران پلیس، اقدامات لازم برای بازداشت قاتل که متواری شده بود آغاز و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت شد.

جلالی ادامه داد: برادر قاتل مدعی شده که ضارب مشکلات روحی ــ‌ روانی و اعتیاد داشته است. به گفته او، برادرش در افغانستان نیز جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده و حتی خانواده خود و دیگر اتباع را به قتل تهدید کرده بود. این قتل‌ها جنبه امنیتی ندارد و اختلاف قبلی بین اتباع که برخی از آنان به‌عنوان کارگر کار می‌کرده‌اند، جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است. قاتل‌که قبل از خروج از استان در شهرستان انار توسط ماموران انتظامی بازداشت شده، قبل از بازداشت اقدام به خودزنی کرده بود.

با این‌که شایعه امنیتی بودن قتل‌ها رد شد اما شایعه روانی بودن قاتل با آغاز تحقیقات توسط ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان رنگ واقعیت به خود گرفت. شهسواری درباره این جنایت‌ گفت: متهم تحت مصرف روانگردان از نوع شیشه به این اقدام مرگبار دست زده است. بلافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شد و در نهایت قاتل پس از یک عملیات تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره ماموران پلیس دید، اقدام به خودزنی کرد و ماموران بلافاصله وی را دستگیر و به بیمارستان شهرستان انار منتقل کردند. بازجویی‌های اولیه از متهم توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان درحال انجام است و در بازجویی‌های اولیه، متهم مسائل شخصی و اختلافاتی که از قبل با تعدادی از اتباع افغانستانی داشته را انگیزه اصلی این جنایت عنوان کرده است. تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند مرد و در بازه سنی جوان و میانسال و در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بودند.

به‌گفته حسین رضایی، سرپرست فرمانداری رفسنجان، طبق تحقیق‌هایی که از دوستان قاتل شده، ضارب به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارد و نه‌تنها تعادل روانی ندارد که حتی زمان دستگیری هم تعادل روحی نداشته است. تحقیقات درخصوص بررسی انگیزه قاتل ادامه دارد.

عکس | تراژدى عصر  یکشنبه بهرمان

 

عکس | تراژدى عصر  یکشنبه بهرمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها