تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛

مصرف بیشتر فیبر برای سلامت بدن مفید است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر رژیم غذایی شما دارای فیبر کم است، می‌توانید با افزودن فیبر بیشتر به روده خود، صرف نظر از منبع فیبر، کمک کنید.
کد خبر: ۱۳۷۵۵۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از مردم فیبر را به عنوان ماده مغذی می شناسند. اما این ماده نقش کلیدی در ترکیب میکروبیوم روده هم دارد.

وقتی باکتری‌ های روده فیبر را تجزیه می‌کنند، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه خاصی تولید می‌کنند که منبع اصلی تغذیه سلول‌های روده بزرگ است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسیدهای چرب در تنظیم عملکردهای حیاتی مانند متابولیسم و دفاع ایمنی نقش دارند.

اما مشخص نشده است که آیا هر نوع مکمل فیبر برای باکتری های روده افراد خوب است یا خیر.

در مطالعه جدید، محققان سه مکمل پودر فیبر رایج را آزمایش کردند: اینولین (عصاره ریشه کاسنی)، دکسترین گندم، و گالاکتولیگوساکاریدها.

آنها ۲۸ بزرگسال سالم را انتخاب کردند و به هر یک، از مکمل ها برای استفاده یک هفته، با یک هفته استراحت بین هر محصول، دادند.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که هیچ مکملی در تغییر میکروبیوم روده مصرف کنندگان بهتر از سایرین عمل نمی کند. هر مکمل تولید بوتیرات را که یک اسید چرب مهم در کمک به کنترل التهاب است، افزایش می دهد.

«جفری لتورنو»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه دوک کارواینای شمالی، گفت: «اگر یک شرکت‌کننده در مطالعه پس از استفاده از یک مکمل فیبر، بوتیرات بیشتری تولید کند، به دو مکمل دیگر نیز پاسخ مثبت می‌دهد.»

اما این مطالعه نشان داد که مکمل‌ها تولید بوتیرات را فقط در شرکت‌کنندگانی که به طور معمول غذاهای غنی از فیبر مصرف می‌کردند، افزایش داد.

متخصصان به طور کلی توصیه می کنند که زنان باید ۲۵ گرم فیبر در روز و مردان باید ۳۸ گرم فیبر در روز مصرف کنند.

تحقیق جدید بر اهمیت دریافت فیبر بیشتر، فارغ از منبع آن، تأکید می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها