لالایی‌های عاشورایی
گزارشی از محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی

لالایی‌های عاشورایی

همزمان با هفتمین روز از محرم الحرام همایش شیرخوارگان حسینی با گرامیداشت یاد کوچکترین شهید دشت کربلا باب الحوائح حضرت علی اصغر(ع) در بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۹۳

کردستان-جام جم آنلاین- همزمان با سراسر کشور در هفتمین روز محرم الحرام همایش شیر خوارگان حسینی به یاد باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) با حضور مادران، نوزادان و کودکان حسینی دیار گروس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

همایش شیرخوارگان یکی از آیین های مذهبی-حسینی است که به یاد شهدای دشت کربلا و خاصتا حضرت علی اصغر(ع) در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

امروز بانوان دیار گروس به یاد مظلومیت شش ماهه  امام حسین(ع) نوایی لالایی اصغر، سر دادند و نوزادان و کودکان  خود را به شهدای دشت کربلا سپردند وبا قرائت عهدنامه و به یاد لب عطشان وگلوی بریده حضرت علی اصغر(ع) و ناله های  حضرت رباب (ع) گریستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی در این مراسم اظهار داشت: حضور مادران و فرزندانشان در این مراسمات زمینه را برای فرج و ظهور حضرت حجت(عج) آماده خواهد کرد.

وی افزود: حضور در این مراسمات کودکان را با اهداف و راه اباعبداله الحسین(ع)  آشنا میکندو تاثیر مستقیمی بر روحیات و تربیت با تاسی از اهداف اهل بیت دارد.

خطیب جمعه شهرستان بیجار گفت: شهادت حضرت علی اصغر(ع) جنبه تربیتی و آموزشی دارد که می تواند راهگشای والدین در تربیت فرزندانی صالح باشد.

در ادامه مداح اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت وگروه سرود نوجوانان شهرستان سرود خود را اجرا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها