«جام‌جم» از ریشه‌های دستور حمایت از دامداران گزارش می‌دهد

هزارویک دردسر دامدار با «نهاده»

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد و بارش باران به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی‌ را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان لایروبی و پاکسازی مسیر آب ورودی به مزارع تابستانه و استفاده از بادشکن های موقتی در اطراف مزارع را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، با وجود شرایط بارش و وزش باد، کشاورزان از مکان های مسقف جهت مراقبت و نگه داری ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات مکانیزاسیون استفاده کنند.

غلامی می گوید: عشایر و دامداران از عبور در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و زنبورداران از استقرار کندوها در ارتفاعات، کنار جاده و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان دور آبیاری را در ساعات خنک شبانه روز انجام دهند.

بنابر اعلام مرکز خشکسالی کشور علی رغم‌ افزایش ۳ برابری بارش تابستان نسبت به دوره نرمال، اما به سبب آنکه بارش های تابستانه سهم‌ چندانی در بارش سالانه ندارد، پیش بینی می شود که سال آبی با کم بارشی به پایان برسد.

براساس نقشه های هواشناسی، روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام استقرار دارد و از روز شنبه با ورود سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز و امتداد زاگرس غرب و جنوب غرب واقع در همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری وکهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر، رگبار باران و در برخی مناطق رعد و برق همراه با وزش باد و گرد و خاک انتظار می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها