ادامه وقوع حوادث طبیعی در افغانستان

سیل در قندهار 1500 خانه را ویران کرد

در ادامه وقوع حوادث طبیعی در افغانستان براثر جاری شدن سیل در قندهار در جنوب افغانستان 4 نفر جان باخته و خسارت هنگفت مالی به ساکنان این منطقه وارد شده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، منابع محلی در ولایت قندهار اعلام کردند که بر اثر جاری‌شدن سیل در شهرستان اسپین بولدک این ولایت، 4 نفر جان باخته است.

طبق این گزارش، همچنین سیل خسارت هنگفت مالی به مردم این منطقه وارد کرده است.

براساس این گزارش در پی جاری شدن سیل در شهرستان اسپین بولدک 1500 خانه ویران شده و نزدیک به 800 راس دام نیز در این منطقه تلف شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی دولت موقت طالبان آخرین آمار تلفات سیل اخیر در افغانستان را اعلام کرده و گفته است که در سیل اخیر در 10 ولایت افغانستان 20 نفر کشته و تعدادی نیز مصدوم شدند.

این در شرایطی است که مولوی محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت حوادث طبیعی دولت موقت طالبان گفته بود که براثر سیل 13 نفر براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف افغانستان جان باخته و 20 نفر دیگر مصدوم شدند.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور 1900 تن جان باخته، 2000 هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها