از جدال حساس طارمی تا تقابل کلوپ با منچستریونایتد

این هفته فوتبال چی داریم؟

شروع دوباره لیگ‌های اروپایی از فردا شب

لذت فوتبال

انتظار طرفداران فوتبال اروپا و به خصوص هواداران لیگ جزیره فردا شب به پایان می‌رسد و بعد از وقفه‌ای حدودا ۲ ماهه، فوتبال در قاره سبز دوباره از سر گرفته می‌شود. از میان لیگ‌های معتبر اروپایی، لیگ‌برتر انگلیس، لوشامپیونه فرانسه، بوندس‌لیگا آلمان و لیگ برتر پرتغال از فردا شب شروع می‌شود و تنها سری A ایتالیا و لالیگای اسپانیاست که نسبت به بقیه یک هفته دیرتر شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۸۹
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

به گزارش جام جم آنلاین ، با توجه به نقل و انتقالاتی که این فصل در لیگ‌برتر انگلیس انجام شد و همچنین در پیش بودن مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که قرار است در نیم فصل مسابقات اروپایی باشد، خیلی از کارشناسان را به پیش‌بینی فصلی جذاب و هیجانی برای فوتبال اروپا رسانده است.

لیگ جزیره در حالی از فردا شروع می‌شود که سه تیم فولام، بورنموث و ناتینگهام فارست در این فصل موفق شدند از چمپیونشیپ به لیگ‌برتر صعود کنند که در این میان، بازگشت تیم قدیمی ناتینگهام فارست می‌تواند یکی از اتفاقات جذاب برای فصل پیش‌رو باشد. کریستال پالاس- آرسنال اولین بازی از ۳۸۰ بازی فصل جدید لیگ‌برتر است که در ورزشگاه سل هورست پارک لندن برگزار می‌شود.

آمار‌های جذاب از هفته‌های نخست

قاطع‌ترین پیروزی در هفته اول لیگ‌برتر، در فصل ۱۱-۲۰۱۰ رقم خورد که چلسی توانست ۶ بر صفر وست برومویچ را شکست دهد.

در تاریخ لیگ‌برتر ۱۰بازیکن تا امروز توانسته‌اند در هفته نخست لیگ جزیره هت‌تریک کنند که عبارتند از‌: میک کویین و دیون دابلین از تیم کاونتری سیتی، مت‌لی تیسیر از ساوتهمپتون، فابریتزیو راوانلی از میدلزبورو، کوین کمپل از ناتینگهام فارست، گابریل آگبونلاهور از استون ویلا، دیدیه دروگبا از چلسی، رحیم استرلینگ از منچسترسیتی، محمد صلاح از لیورپول و برونو فرناندز از منچستر یونایتد.

آلن شیرر، فرانک لمپارد و وین رونی سه بازیکنی هستند که با زدن ۸ گل در هفته‌های نخست لیگ‌برتر، در این زمینه رکورددار به حساب می‌آیند. نزدیک‌ترین بازیکنان به آن‌ها صلاح و جیمی واردی با ۷ گل هستند که در صورت زدن گل در هفته ابتدایی این فصل می‌توانند به آن‌ها رسیده یا حتی رکوردشان را بشکنند.

محمد صلاح فصل گذشته و در بازی اول توانست در دقیقه ۷۴ مقابل نوریچ گلزنی کند تا به تنها بازیکن تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شود که در پنج فصل متوالی توانسته در هفته نخست گلزنی کند. او در صورت گلزنی در بازی این هفته، می‌تواند رکوردش را بهبود ببخشد.

تنها تیمی که در ۱۰ فصل گذشته لیگ‌برتر در هفته نخست شکست نخورده، اورتون است که رکورد چهار پیروزی و شش تساوی را به جا گذاشته است.
در طرف دیگر این ماجرا تیم ساوتهمپتون قرار دارد که در هشت فصل گذشته اصلا نتوانسته در هفته نخست پیروز شود و چهار تساوی و چهار شکست به دست آورده است.

در میان تیم‌های باسابقه لیگ‌برتر، منچستریونایتد بهترین عملکرد را در هفته‌های ابتدایی داشته است. این تیم در ۲۹ فصل گذشته، توانسته در ۲۰ بازی پیروز از زمین خارج شود و فقط در پنج بازی شکست خورده است.

مدعیان قهرمانی

اصلا نیازی به پیش‌بینی ندارد که وقتی صحبت از شانس‌های قهرمانی در لیگ جزیره می‌شود، لیورپول و من‌سیتی را بخت‌های نخست دانست. در پنج فصل گذشته، سیتیزن‌ها به چهار قهرمانی در لیگ جزیره رسیده‌اند و آن یکی هم نصیب شاگردان کلوپ شد. بر همین اساس، از همین حالا باز می‌توان رقابت اصلی را بین این دو تیم دانست. در این میان و با توجه به تغییراتی که در فصل و انتقالاتی این فصل لیگ جزیره افتاده، نمی‌توان از کنار اسم چند تیم به راحتی گذشت.
 
چلسی با هدایت توماس توخل همچنان یکی از جذابیت‌های لیگ‌برتر محسوب می‌شود. این تیم بعد برای پر کردن جای خالی لوکاکو، استرلینگ را جذب کرد و بعد از جدایی کریستنسن و رودیگر در خط دفاع، کولیبالی را جذب کرد. البته مهمترین تغییر آبی‌های لندن در کادر مدیریتی بود که به تیم تاد بولی، سرمایه‌دار آمریکایی رسید. منچستر اگرچه نتوانسته تا امروز بازیکن بزرگی به خدمت بگیرد، اما آمدن اریک تنهاگ به نیمکت مربیگری‌اش را می‌توان مهمترین تغییر شیاطین سرخ دانست. بسیاری از طرفداران این تیم امیدوارند مربی هلندی بتواند تیم‌شان را به روز‌های خوش گذشته برساند. در این میان، آرسنال و تاتنهام هم در فصل پیش رو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. میکل آرتتا و آنتونیو کونته بعد از یک فصل حضور در جمع دو تیم، می‌خواهند در جمع بزرگان انگلیس خودش نشان بدهند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها