ترافیک در خط‌ حمله استقلال
مهاجمان در انتظار حضور در ترکیب اصلی استقلال

ترافیک در خط‌ حمله استقلال

تاکتیک‌ها و سختگیری مربی پرتغالی استقلال برای موفقیت در لیگ ۲۲

ساپینتو: زمان می‌خواهم

ریکاردو ساپینتو، سرمربی جدید استقلال، به دور از حواشی، روزهای مهم خود را در این تیم سپری می‌کند. او معتقد است هر آنچه در پیش‌فصل و در دوران آماده‌سازی تیم رخ دهد، فصل فوتبالی را رقم می‌زند.
ریکاردو ساپینتو، سرمربی جدید استقلال، به دور از حواشی، روزهای مهم خود را در این تیم سپری می‌کند. او معتقد است هر آنچه در پیش‌فصل و در دوران آماده‌سازی تیم رخ دهد، فصل فوتبالی را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۵۱
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

به همین دلیل او با چهره‌ای جدی کارش را جلو می‌برد. استقلالی‌ها می‌گویند ساپینتو در هنگام کار کاملا جدی است. او به ادعای خودش به این تیم نیامده که تنها چندی مشغول باشد و خیلی زود استقلال را ترک کند. ساپینتو در این مدت کوتاه، متوجه اهمیت استقلال برای هواداران شده و خوب فهمیده این باشگاه میلیون‌ها حامی پشت خود دارد. او فشار زیادی روی خود احساس می‌کند، ولی در عین حال یک توقع از مسئولان استقلال داشته: «زمان می‌خواهم تا بتوانم تیم قدرتمندی بسازم.»

در هفته‌های گذشته، باتوجه به حساسیت‌های ساپینتو از استقلال کمتر اطلاعات به بیرون درز کرده است. حالا در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات تازه‌ای درباره آبی‌ها بدهیم.

همه، ممنوع‌المصاحبه

سرمربی استقلال کلا روی مصاحبه‌ها حساس است. به همین دلیل خودش هم کمتر حرف می‌زند و یک جمله معروف دارد: «ما فوتبالی‌ها باید در زمین خودمان را نشان دهیم، نه در خارج از زمین و با حرف.»

او با همین دست‌فرمان کل تیم را ممنوع‌المصاحبه کرده و گفته: «هر زمان لازم بود و باشگاه و کادر فنی صلاح دید، می‌توانیم صحبت کنید.»

به همین دلیل کمتر بازیکنان استقلال را در رسانه‌ها می‌بینید. ساپینتو تاکید دارد همه باید تمرکزشان را روی تمرینات پیش‌فصل بگذارند و اصلا سر وقت حاشیه نروند. البته می‌گویند خود او ممکن است حاشیه‌ساز شود چون آدمی هیجانی است. مربی پرتغالی اما گفته: «دوست دارم این هیجان باعث موفقیت و ترغیب بازیکنان و استقلال شود، نه چیز دیگری.»

نظم و انضباط

ساپینتو روی نظم و انضباط تاکید خاصی دارد. بد نیست بدانید او با اطلاعات کامل و کافی وارد ایران شده است. تمام جزئیات را درباره ویژگی‌های رفتاری بازیکنان می‌داند و به همین خاطر کار را با سختگیری آغاز کرده است.

او روی رفت و آمد بازیکنان، تغذیه و میزان خواب آنها حساس است. همچنین اطلاع خود را درباره تک تک بازیکنان استقلال به‌شدت بالا برده است. به طور مثال او سوالات زیادی از خسرو حیدری دستیار ایرانی‌اش می‌پرسد و مدام در حال تکمیل کردن اطلاعاتش است.

ساپینتو و خسرو

برای مربی پرتغالی، انتخاب دستیار ایرانی بسیار مهم بود. اطلاعاتی به او داده بودند که در این زمینه حساسیت‌هایی داشت. رزومه چند مربی ایرانی از جمله حیدری، جباری، همدانی، عنایتی و... در اختیار این مربی قرار گرفت و در نهایت خود او تشخیص داد خسرو دستیار ایرانی‌اش باشد.

در این مدت‌زمان کم همکاری، او در تعامل با حیدری به نکات مثبتی رسیده و به همین دلیل نقش او را پررنگ خوانده است. خسرو به زبان انگلیسی تسلط دارد و پل ارتباطی بین بازیکنان و ساپینتو است. مربی پرتغالی زیاد با او حرف می‌زند. حتی در جلسات با بازیکنان حیدری را کنار دستش می‌نشاند.

ساپینتو دوست دارد استقلالش هجومی باشد. او فعلا با سیستم سه‌دفاعه تیم را تمرین می‌دهد، ولی در عین حال به تقویت خط هافبک هم فکر می‌کند. او برای خط حمله استقلال هم مشغول طرح‌ریزی است اما به این نتیجه رسیده که با سه یا دو فوروارد بازی کند. ساپینتو دوست دارد استقلالی هجومی را در زمین ببیند اما در عین حال تاکید دارد باید مراقب بخش دفاعی تیم باشند. این مربی مشغول امتحان کردن چند سیستم بازی در تمرینات است.

فتح‌ا...‌زاده، حامی خسرو حیدری

مهدی امیرآبادی، پیشکسوت استقلال معتقد است انتخاب خسرو حیدری برای کادر فنی آبی‌ها انتخاب خوبی نبوده و او تجربه کافی ندارد. علی فتح‌ا...‌زاده، مدیرعامل سابق استقلال اما چنین نظری ندارد و به جام‌جم می‌گوید: «به‌نظر من خسرو یکی از فوتبالیست‌های خوشنام استقلال بود و کلی هم زحمت کشید. مدیریت باشگاه و آقای ساپینتو تشخیص داده‌اند که حیدری می‌تواند به تیم کمک کند، بنابراین باید از او حمایت کنیم. من به‌شخصه حامی خسرو هستم. باید به تصمیم باشگاه احترام گذاشت.»

او درباره آینده مربیگری حیدری هم اضافه می‌کند: «از الان زود است که در این‌باره صحبت کنیم. باید منتظر آینده باشیم ولی به‌نظرم انتخاب خسرو خوب بوده و باید مورد حمایت قرار بگیرد تا موفق شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها