خرم آباد –جام جم آنلاین -مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰ مبلغ از سوی این نهاد به مناطق مختلف استان اعزام و رسالت تبلیغی خود در ایام محرم را آغاز کردند
خرم آباد –جام جم آنلاین -مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰ مبلغ از سوی این نهاد به مناطق مختلف استان اعزام و رسالت تبلیغی خود در ایام محرم را آغاز کردند
کد خبر: ۱۳۷۴۸۸۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی عملیات محرم در لرستان از ابتدای سال آغاز و تمهیداتی با همکاری ادارات مختلف در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه از امروز توزیع اقلام و نذورات بین هیئت‌های مذهبی آغاز می‌شود، ادامه داد: اقلام غذایی شامل برنج، گوشت، مرغ و شکر خواهد بود که به نرخ تنظیم بازار بین هیئت‌های مذهبی توزیع می‌شود.
قدرتی با تأکید بر اینکه همه مدارسی که فضای باز یا سالن بزرگ دارند در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده شده است، تصریح کرد: هزار مترمربع دیوارنگاره با موضوع محرم و شهدا، نصب پرچم سیاه محرم در ۳۰۰ نقطه خرم‌آباد و نصب پرچم بزرگ محرم در بام لرستان بخشی از فضاسازی محیطی محرم است که با همکاری شهرداری انجام شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم همکاری ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت توزیع نیروی برق استان برای تأمین برق هیئت‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هماهنگی لازم در جهت کنترل ترافیک و ایجاد نظم و امنیت هئیت‌های مذهبی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حسینیه رسانه‌ای استان از سوی صدا و سیمای لرستان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: هیزم مورد نیاز برای روز عاشورا توسط محیط زیست تأمین می‌شود کمااینکه فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده نیز باید سطح فضای مجازی انجام شود.
قدرتی با اشاره به تخفیف ویژه چاپ بنر ویژه هیئت‌های مذهبی، افزود: بنر مورد نیاز هیئت‌های مذهبی با نرخ ۲۶ هزار تومان به چاپ می‌رسد و محرم امسال شعار نجات اهل عالم با حسین(ع) است به عنوان شعار ملی و شعار عهد می‌بندم به عنوان شعار استانی محرم در نظر گرفته شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با یادآوری اینکه مراسم استقبال از محرم، چاووش‌خوانی با عنوان اعلام آغاز ماه محرم، همایش نسل حسینی با حضور تشکل‌های دینی و مذهبی با همکاری بسیاری از هیئت‌های محوری برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عزاداری ولایت در خرم‌آباد به‌عنوان جایگاه محرم ثبت ملی شد و کتیبه آن نصب شد.
وی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۵۰۰ هیئت در سطح استان میزبان عزاداران حسینی هستند و تاکنون ۲۵۰ مبلغ در استان حضور پیدا کرده و کار تبلیغی خود را آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: برنامه ویژه احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی در هفتم محرم در سطح استان برگزار می‌شود.
قدرتی پایش هیئت‌های مذهبی، تقویت روضه‌های خانگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه طلاب و مداحان و برگزاری آیین یک عمر نوکری را از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برشمرد و عنوان کرد: حق بیمه ۵۰ نفر از مداحان استان از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان واریز می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها