کد خبر: ۱۳۷۴۷۷۹

راهنمای انتخاب هیتر فضای باز

انتخاب بهترین نوع هیتر کار دشواری است مخصوصا که این روزها انواع مختلفی از آن در دسترس است.هیتر های مخصوص فضای باز یا هیتر باغی انواع مختلفی دارند از هیتر های گازی تا مادون قر مز و یا برقی و ... امروزه برای گرم کردن فضای باز در ویلاها و یا رستورانها و بالکن ها به این وسیله روی میآورند. هیترهای ویلایی نیز به چندین مدل تقسیم میسند که بهترین نوع آن بخاری قارچی یا هیتر هرمی است. در این جا قصد داریم راهنمایی جامع برای انتخاب بهترین نوع هیتری که ممکن است به آن احتیاج داشته باشید را ارائه کنیم و در این صورت جواب بسیاری سوال های خود را در مورد انواع هیتر های تابشی نیز می گیرید.

هیتر فضای باز و بخاری رستورانی

انواع هیتر فضای باز

هیتر تابشی فضای باز از اشعه مادون قرمز ( یا همان تشعشع ) برای گرم کردن مستقیم افرادی که نزدیک آن نشسته اند استفاده می کند. انواع این هیترهای قابل استفاده در فضای باز عبارتند از هیتر برقی، هیتر تابشی، هیتر گازی، شومینه و آتشدان. هیترهای گازی زیاد موثر و کارآمد نیستند چون مقدار زیادی گاز برای برونده گرمایی احتیاج است و همچنین برای محیط زیست به علت افزایش سطوح دی اکسید کربن مضر است. به علاوه، حمل و نقل محفظه‌ های گازی یا نصب پیچیده این وسایل هم از دیگر مشکلاتی است که افراد با آن روبرو هستند. آتشدان / شومینه ها برای محیط زیست زیاد مضر نیستند و فضای خوبی ایجاد می ‌کنند. اما در عین حال بو تولید می ‌کنند و نیازمند توجه مداوم، تهیه چوب و هیزم هستند و برای اکثر مناطق مفید و کارآمد به حساب نمی آیند.

هیترهای تابشی کارآمد ترین و مفید ترین نوع هیتر فضای باز هستند. گرمای ساطع شده از این هیتر به صورت مستقیم به جایی که نیاز است می تابد و کاملاً بی سر و صدا است. نگهداری اش بدون هزینه است، عمر و ماندگاری طولانی مدتی دارد و دوستدار محیط زیست است مخصوصاً وقتی انرژی اش از یک منبع تجدید پذیر تامین شود.

هیتر فضای باز و بخاری رستورانی

هیترهای تابشی فضای باز چگونه کار می کنند؟

هیترهای تابشی، برق را از طریق المنت یا لامپ به گرمای تابشی تبدیل می کنند. این گرما از طریق امواج الکترومغناطیس منتقل می شود تا زمانی که به جسم مورد نظر برسد. شیء مورد نظر (یا افراد) این امواج الکترومغناطیس را جذب می‌ کند که تاثیر گرمازایی دارد. این انتقال گرما شبیه خورشید عمل می ‌کند اما به علت شدت کمتر، هیچ تأثیر زیان آوری همچون UV ندارد. در واقع هیترهای تابشی کاملا ایمن هستند. اشعه مادون قرمز، شکلی از نور بوده و در خطی مستقیم حرکت می‌ کند و همان طور که جلوتر می ‌رود از شدت اش کاسته می ‌شود. بنابراین مثل لامپ، هر چه نزدیک تر باشید گرمای مادون قرمز را بیشتر جذب می کنید و گرم تر می شوید. هر چه دورتر باشید سرد تر خواهید شد.

 

چه تعداد و چه سایزی از هیتر تابشی نیاز است؟

انتخاب نوع هیتر بستگی به نقطه پوشش دهی، میزان باد و ارتفاع آن محل از سطح زمین دارد. به عنوان یک قانون کلی، هر کاور یا پوششی ( چه موقت یا دائم) مثل سایبان های پارچه ای یا فلزی به گرم تر ماندن فضا کمک می کند و هر چه این پوشش یا سایبان بیشتر حالت محصور کننده داشته باشد جلوی باد را بیشتر می‌ گیرد و بهتر است. حتی با این که در حال جذب گرما از هیتر هستید، بادی سرد شما را از جذب کامل گرما دور می کند. درست مثل تاثیر یک باد سرد در روز گرم و آفتابی. هر چه هیتر بیشتری نصب کنید مفید تر است چون هر زمان که احتیاج داشتید، روشن می ‌کنید و ریسک از دست رفتن گرما را در روزهای سرد را نمی پذیرید. افراد معمولاً نیاز دارند در فاصله 2 تا 3 متری هیتر باشند تا گرمای آن را حس کنند. بنابراین در نظر گرفتن موقعیت درست و مناسب هیتر تابشی برای پوشش دهی خوب، از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از هیتر وجود دارد از دیواری گرفته تا سقفی، غیر متصل و زیر میزی. بنابراین ترکیبی از این ها بهترین گزینه است.

آیا برای محیط زیست مضر است؟

وقتی انرژی مصرفی هیترهای تابشی، منبع تمیز و تجدید پذیری همچون برق است، معتقدیم که این هیترهای فضای باز روشی کاملا بی ضرر برای گرم شدن افراد و استفاده از منبع گرمایشی ای کاملا بی ضرر، بدون آلودگی هوا و تولید دی اکسید کربن است. اکثر اجزای موجود در هیتر ها فلزی بوده و درصد بالایی ( 95درصد) از آن ها قابل بازیافت هستند. این مواد تشکیل دهنده به گونه ای طراحی شده اند که با دوام باشند و هیچ ماده شیمیایی مضری در پروسه تولید آن استفاده نشده باشد.

 

فرق بین هیتر های زیرو لایت، تابش کم، کوارتز هالوژن، موج کوتاه، موج متوسط و موج بلند چیست؟

سطح نور ساطع شده، گرما و طول موج الکترومغناطیسی انواع دسته بندی هیترهای فضای باز را مشخص می‌ کنند. در ادامه با جزئیات بیشتر به بررسی تک تک این ویژگی‌ ها می پردازیم. تجربه اکثر افراد از هیتر های فضای باز معمولاً از هیترهایی است که در کافی شاپ های خیابانی یا رستوران های فضای باز دیده اند. اکثر این هیترها از مدل های قدیمی " کوارتز هالوژن " که موج کوتاه دارند بوده و سطح بالایی از نور را ساطع می کنند که نزدیک شدن و نشستن کنار آنها برای طولانی مدت غیرممکن است. خوشبختانه تکنولوژی گرمازایی برای فضای خارجی، مسیری طولانی را طی کرده و این روزها بیشتر از انواع هیتر تابش کم یا زیرولایت استفاده می شود.

 

  • زیرولایت (موج بلند)

هیترهای تابشی زیرولایت یا موج بلند هیچ نور قابل دیدی ندارند و سطح مناسبی از گرمای آرام ‌بخش و لطیفی را ارائه می‌ کنند. چون سطح گرما شدید نیست، وقتی در فضای باز استفاده می ‌شود در صورتی موثرتر است که سایبان و سقفی موقت وجود داشته باشد.

  • تابش گرم (موج متوسط)

این هیترها همگی از آخرین نسل لامپ های گرمازای فیبر کربن استفاده می کنند. سطح گرمای تولیدی این محصول که نوری نارنجی رنگ و عمیق دارد، بسیار ملایم و مطبوع است، فضایی گرم و دوستانه ایجاد می ‌کند و عمر طولانی ای دارند ( تا ۱۰۰۰۰ ساعت ). این هیتر ها برای مکان های سرپوشیده یا سایه بان دار که سطح باد کم است استفاده می ‌شوند.

  • تابش کم (موج کوتاه)

این هیتر ها گرم تر هستند و شدت بیشتری نسبت به زیرولایت دارند اما برعکس اکثر هیترهای موج کوتاه (کوارتز هالوژن)، لامپ این هیترها همگی تابش کم هستند. نتیجه ‌اش، تابشی ملایم و نارنجی رنگ و سطح گرمایی مطبوعی ست که در روزهای سرد بسیار مفید به شمار می آید.

 

سخن آخر

یک هیتر فضای باز باید:

  • سطح مناسبی از گرما را بدون تابش مستقیم نور ایجاد کند.
  • کارآمد و موثر باشد و سطح بالایی از برونده مادون قرمز ساطع کند.
  • ایمن باشد.
  • ظاهر منزل تان را زیبا تر کند.
  • دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

 

هیترهای با کیفیت از مواد درجه یک ساخته می شوند که قابل زنگ زدن و خورده شدن نیستند. در جای مناسب هم از بازتاب دهندگان آیینه ای یا عایق های خاص مادون قرمز برای اطمینان از کارآمدی هیتر استفاده می ‌شود. این هیتر ها باید استاندارد های بین المللی ایمنی را هم رعایت کنند.

منبع:https://villasaze.ir/

 

برچسب ها : هیتر فضای باز,بخاری فضای باز,بخاری قارچی,هیتر ویلا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها