استاندار زنجان تسریع در پاسخگویی به نیازها و مطالبات استان ها در مرکز را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون که کشور در حال تدوین و اجرای استراتژی های مقابله با تحریم های اقتصادی است باید مسائل را بصورت جامع نگاه کنیم و در تصمیم گیری ها و پاسخگویی ها به مشکلات حوزه اقتصاد چابک تر عمل نماییم.
استاندار زنجان تسریع در پاسخگویی به نیازها و مطالبات استان ها در مرکز را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون که کشور در حال تدوین و اجرای استراتژی های مقابله با تحریم های اقتصادی است باید مسائل را بصورت جامع نگاه کنیم و در تصمیم گیری ها و پاسخگویی ها به مشکلات حوزه اقتصاد چابک تر عمل نماییم.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۶۴
به گزارش جام جم آنلاین  زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون وزارت صمت در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی کشور متحول شده است، اظهار داشت: امروزه دیگر توسعه دولت محور و توسعه مبتنی بر صرفا فروش نفت مطرح نیست بلکه بیشترین ارزش گذاری ها برای حمایت از سرمایه گذاری ها و فعالیت بخش خصوصی در تولید و صنعت انجام می شود و این گفتمان از دولت به مراجع پایین تر در سطح استان ها نیز سرایت کرده است.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: وقتی نگاه به سرمایه گذاری عوض شود و گفتمان و فرهنگ کشور در راستای حمایت از سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی باشد، سرمایه گذاران نیز مشتاق تر خواهند شد.

وی با اشاره مشکلات موجود در حوزه صنعت کشور، گفت: متاسفانه در بسیاری از صنایع، در انتهای چرخه تولید قرار داریم، درحالیکه می دانیم ارزش افزوده ساخت دستگاه ها و ارزش افزوده دانش تولید، بسیار بیشتر از ارزش صرفا تولید محصول نهایی است لذا باید به سمت دستیابی به دانش تولید و ساخت ماشین آلات پیش برویم.

مقام عالی استان در حضور معاون وزیر صمت، برقراری معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلاتی که نمونه ساخت داخلی ندارند را خواستار شد و گفت: تا زمان دستیابی به دانش تولید این ماشین آلات و خودکفایی کامل، می توان با برقراری معافیت های مالیاتی در واردات این ماشین آلات، حتی بصورت پلکانی، مشکلات صنایع و چرخه تولید را برطرف کرد.

وی همچنین تسریع در پاسخگویی به نیازها و مطالبات استان ها در مرکز را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون که کشور در حال تدوین و اجرای استراتژی های مقابله با تحریم های اقتصادی است باید مسائل را بصورت جامع نگاه کنیم و در تصمیم گیری ها و پاسخگویی ها به مشکلات حوزه اقتصاد چابک تر عمل نماییم.

استاندار زنجان به اتفاقات مثبتی هم که با برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان روی داده است اشاره کرد و تصریح داشت: با برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد و رفع پیگیرانه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان، ضمن تسهیل و رفع موانع حوزه تولید شاهد تسریع در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هم هستیم.

در ادامه این جلسه معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر نگاه تسهیل گرانه دولت در مفهوم توسعه، اظهار داشت: دولت ها در امر توسعه نباید عامل مستقیم و نه مانع باشند، بلکه با تسهیل گری و نگاه تعاملی با رویکردهای ملی و منطقه ای باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم نمایند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان در تلاش برای ایجاد مشکل در عرصه اقتصادی برای ایران هستند، بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در چنین وضعیتی کارآفرینان، کارگران و فعالین اقتصادی جهارگران این عرصه برای مقابله با دشمن به شمار می آیند که می توانند با حضور جهادی در میدان نقش موثری داشته باشند.

مهدی برادران همچنین تصریح داشت: باید با پدیده شوم قاچاق بصورت سیستماتیک و اقدامات سیستمی برخورد نمود.

وی تضمین اصالت، ضمانت و کیفیت کالاهای تولید شده در داخل را نیز از سوی تولیدکنندگان داخلی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی مشروط به حفظ اصالت و کیفیت کالاهای تولیدی و ارائه خدمات پس از فروش برای جلب رضایت مصرف کنندگان داخلی باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به روند تصویب طرح های ارائه شده در حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیل می تواند با رفع موانع حوزه تولید و سرمایه گذاری و توسعه صادرات، در شرایط موجود میزان اشتغال، بهره وری و تولید را افزایش دهد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها