قیمت سکه | قیمت سکه امروز | جدول قیمت سکه

قیمت سکه ثابت ماند | قیمت سکه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۴۶

در ادامه نوسانات بازار قیمت سکه کمی تغیر کرد. کارشناسان یکی از دلایل تغییرات قیمت سکه را تغییر قیمت جهانی طلا می دانند. اما قیمت سکه در بازار  چقدر تعیین شد؟ آیا قیمت سکه کاهش می یابد؟ و قیمت سکه تا کجا کاهش می یابد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، (هشتم مرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۴۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۶ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه ۶ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار  پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ کاهشی و قیمت طلا افزایشی بود. سکه نیز به مرز ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد اما در نهایت از آن عقب‌ نشست. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.


به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار، طلا و سکه  در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۹۸ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد. ارز آمریکایی که روز گذشته به سمت کانال جدید در حال حرکت بود،  اندکی عقب‌نشینی کرده است. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی  با ۰٫۳۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۰۷ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۱ کاهش به ۲۷۶۶۰ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۷۹۸ تومان اعلام کرده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۷۸۵ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزایشی است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. 5 مرداد نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز داد و ستد می‌شد. در روزهای پیش از آن، نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هم کاهش یافته بود.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ حدود ۵۰ هزار تومان از روز گذشته در همین ساعات کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۷۴۳ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.  نرخ دلار کاهشی بود.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: مذاکرات برای حصول یک توافق جدید با ایران تقریبا کامل شده است اما این، مسئولیت ایران است که توافق را بپذیرد یا نه!

به نقل از ایسنا، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شده است، ایالات متحده باور ندارد که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر احیا شود.

این در حالی است که برخی دیگر از مقامات آمریکایی به‌طور مکرر ادعا می‌کنند که توافق جدید با ایران روی میز قرار دارد و این جمهوری اسلامی است که باید تصمیم بگیرد این توافق را می‌پذیرد، یا نه.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

او افزود: اگر آمریکا با واقع‌بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل، تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می‌کند (ایسنا).

قیمت سکه

قیمت سکه به چه سمتی می‌رود؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی معتقد است، قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

به گفته او، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

پیش از این، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: اکنون یکی از عوامل کنترل قیمت ارز در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی بانک مرکزی است و ارتباطی با روند طبیعی بازار ندارد. بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.

او افزود: سیاستگذار تا زمانی می‌تواند به سرکوب قیمتی ادامه دهد که منابع کافی را برای ارزپاشی در اختیار داشته باشد. نهایتا دو تا سه ماه دیگر چنین امکانی وجود دارد.

به گفته طباطبائی، اما در صورتی که همین روال ادامه یابد و مذاکرات هسته ای در هاله‌ای از ابهام باقی بماند، حتی اگر اندکی هم به سمت و سوی عدم توافق پیش رود، دولت قیمت دلار را با سیاست ارزپاشی پایین نگه می‌دارد.

این کارشناس در مورد قیمت طلا و سکه نیز گفت: قیمت جهانی طلا احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۳ که مصادف با اوایل دی سال جاری است، دیگر ریزش سنگینی را تجربه نکند. پیش‌بینی می‌شود طلا در میان‌مدت، به خاطر تعدیل نسبی سیاست‌های انقباضی آمریکا، صعود مجددی را تجربه کند. اما در درازمدت روند طلای جهانی احتمالا نزولی خواهد بود.

او بیان می‌کند: اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، احتمالا در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار  پنجشنبه ۶ مرداد به تماشای برجام نشست و سکه‌بازان هم تا کانال ۱۵ میلیون تومان پیشروی کردند اما در نهایت این خاکریز را از دست دادند.

ارزش ذاتی سکه  بالای مرز ۱۳ میلیون تومان بود و حباب سکه هم تا ۱۴ درصد عقب نشینی کرد. نرخ دلار نیز  تقریبا ۷۰ تومان از 5 مرداد پایین‌تر به فروش رسید. اسکناس آمریکایی در بازار هرات هم قفل شد و نسبت به 5 مرداد افت و خیز خاصی را تجربه نکرد. فاصله قیمت دلار در تهران و هرات به تقریبا ۱۰۰ تومان است.

به نظر می‌رسد سیاست‌های جدید ارزی از سوی نهاد بازارساز و افزایش حجم عرضه با نرخ توافقی باعث شده که بازار آزاد کم رمق شود. البته از بازار همسایه هم  فرمان افت و خیزی به تهران صادر نشد.

معامله‌گران با سیگنال‌های ضد و نقیض برجامی هم جوانب احتیاط را در نظر گرفتند و بیشتر نظاره‌گر بازار شدند.

پیش‌ بینی قیمت سکه

دلار و طلا در روزهای اخیر حرکت معکوسی داشته‌اند. این در حالی است که کارشناسان بازارهای مالی، وزن دلار را در تعیین قیمت طلای داخلی، بیشتر از اونس جهانی می‌دانند. دلیل این شرایط چیست؟ بازار طلا و سکه به چه سمتی می‌روند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار  در بازار ایران افزایشی بود. با وجود این قیمت طلا روند کاهشی داشت. مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل این امر را سیاست‌های انقباضی دولت و حرکت کند پول در بازارها می‌داند.

او معتقد است، قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در این لحظه افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم در لحظه تنظیم این خبر، یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۹ تومان داد و ستد می‌شود. نرخ طلا به حدود یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان نیز رسیده بود که البته نسبت به 5 مرداد ظهر، حدود چهار هزار تومان کمتر بود. قیمت طلا در روز‌های پیش از آن تا محدوده یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان نیز پایین آمده بود.

اما قیمت سکه طرح جدید روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.  قیمت تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز اعلام شد. 5 مرداد سکه تا ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم داد و ستد می‌شد. در روزهای پیش از آن، نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ در ساعاتی از  و 5مرداد ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز اعلام شد.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۷۲۳ دلار معامله می‌شود.

اقتصادنیوز نیز با اشاره به افت قیمت طلا، نوشت: «قیمت سکه هم در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به 5 مرداد تفاوت چندانی نداشت. ارزش ذاتی سکه  ۱۲ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۵ درصد قرار گرفت.»

به گفته دیبا، کارشناس بازارهای مالی، قیمت دلار هنوز تا محدوده‌ای که بتوان تغییر فاز آن را تصور کرد، دو کانال نسبت به قیمت فعلی خود فاصله دارد. این یعنی اینکه ارز آمریکایی تا آن مرحله، باید حدود دو هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند. به اعتقاد او، اگر پس از رسیدن به پله جدید، تثبیت قیمتی هم صورت بگیرد، می‌توان گفت فاز جدیدی برای دلار شکل گرفته است و ارز آمریکایی می‌‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: اکنون دلار هنوز به آن کانال جدید نرسیده و در دو سطح قیمتی پیشین در نوسان است. از آن سو، اگر در حدود هزار و پانصد تا دو هزار تومان از قیمت کنونی آن کاسته شود، می‌تواند تا ۲۸ هزار تومان نیز برسد. البته سناریو دوم به انتشار اخبار مثبت برجامی و شکل‌گیری نگاه امیدوارانه در میان فعالان بازارهای دلاری نیاز دارد.

دبیا در مورد قیمت طلا و سکه نیز معتقد است هر دو احتمالا در کوتاه‌مدت نوسان محدودی را تجربه کنند.

او می‌گوید: طلا می‌تواند در کوتاه‌مدت میان یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

دیبا رسیدن طلا به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نقطه عطفی برای بازار می‌داند که می‌تواند حرکت آن را در مدتی طولانی، صعودی نگه دارد. اما کاهش قیمت طلا به زیر محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نوعی فرصت خرید برای معامله‌گران محسوب می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی، در مورد سکه نیز، ۱۵ میلیون تومان را محدوده‌ای می‌داند که ممکن است به حرکت صعودی نسبتا پایدار منجر شود. همچنین در صورتی که به زیر ۱۳ میلیون تومان سقوط کند، امکان رسیدن به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد. این قیمت می‌تواند فرصت خرید باشد.

البته او معتقد است: احتمالا سکه تا مدتی بین قیمت کنونی تا ۱۵ میلیون تومان نوسان محدودی داشته باشد.

دیبا در مورد اونس هم می‌گوید: اکنون اونس در ریتم نزولی قرار گرفته است و در فضای ۱۷۱۱ دلار نوسان دارد. اگر طلای جهانی نتواند محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۶۹۰ دلار را حفط کند، احتمال ریزش قیمت آن دور از ذهن نیست.

به گفته او، در غیر این صورت فضای کنونی، کف اونس جهانی خواهد بود. این شرایط می‌تواند بر حرکت بازار طلا و سکه داخلی نیز اثر بگذارد.

در عین حال دیبا نیز مانند بسیاری دیگر از کارشناسان مالی، معتقد است قیمت دلار در تعیین نرخ طلای داخلی وزن سنگین‌تری نسبت به اونس دارد. در این شرایط، چرا در روزهای اخیر شاهد حرکت معکوس این دو بازار بوده‌ایم؟

دیبا توضیح می‌دهد: اکنون به دلیل شرایط اقتصادی کشور، دولت سیاست‌های انقباضی را در پیش گرفته است. در نتیجه حرکت پول در بازارها به کندی صورت می‌گیرد. رفتارهای متناقض بازارها به دلیل حرکت‌های محدودی است که از سوی اندک معامله‌گران باقی‌مانده در آنها، صورت می‌گیرد.

او معتقد است: چشم‌انداز تورمی برای ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال منفی است. در نتیجه رفتارهای عصبی و ناگهانی از بازارها سر نمی‌زند. اگر شرایط جدیدی رقم بخورد ممکن است نوع رفتارها تغییر کند.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

برای آگاهی از برخی سیگنال‌های موثر بر بازار طلا و سکه، مطالعه گزارش روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا پیشنهاد می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها