در زمان اوج بورس و زمانی که نرخ سهام عدالت روز به روز بیشتر می‌شد، دولت قبل به مردم توصیه کرد سهام عدالت خود را نفروشند چراکه به زودی هم نرخ خانه و زمین می‌شود. اما حالا با این سهام تنها می‌توان وام ۱۰ میلیونی گرفت!
کد خبر: ۱۳۷۴۵۴۵

نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401، به دو روش حضوری، با مراجعه به شعب بانک های عامل و غیر حضوری، از طریق اپلیکیشن های ایوا، بله و شصت، امکان پذیر است. از شرایط دریافت وام سهام عدالت، می توان به داشتن کارت ملی هوشمند اشاره کرد. شناسنامه و کارت ملی نیز از جمله مدارک لازم، برای دریافت وام سهام عدالت می باشد. وام سهام عدالت، یک از تسهیلاتی است که به عنوان کمک هزینه خرید کالا های مختلف، به افرادی که دارای سهام عدالت می باشند، داده می شود.افرادی که این وام را دریافت می کنند، می توانند از طریق کارت اعتباری وام سهام عدالت، اقدام به خرید کالا های مختلف، از فروشگاه های طرف قرار داد، با بانک های عامل، جهت ارائه وام سهام عدالت نمایند.

به گزارش جام جم آنلاین از گسترش نیوز، از سال گذشته قرار شد سهام عدالت به‌عنوان وثیقه بانکی پذیرفته شود و دارندگان آن بتوانند از بانک وام بگیرند.

تاکنون تنها سه بانک برای پرداخت وام با توثیق سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند و این وام را پرداخت می‌کنند.

به عبارتی متقاضیان می‌توانند وام سهام عدالت را از بانک تجارت، ملی و پست بانک دریافت کنند.

مبلغ وام سهام عدالت ۵۰ درصد ارزش روز این سهام است. اکنون سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان ارزش دارد و سهام عدالت یک میلیونی دو برابر این رقم.

پس مبلغ وام سهام عدالت ۷ و ۱۴میلیون تومان است. اما بانک ملی و تجارت‌ اعلام کرده‌اند مبلغ وام سهام عدالت از دو میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰ میلیون تومان است.

دارندگان سهام عدالت تنها در صورتی می‌توانند این وام بانکی را دریافت کنند که:

– هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌ باشند.

-سرپرست خانوار باید یارانه‌بگیر باشد.

-متقاضیان این وام باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت طی کرده باشند.

– با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هیچ وامی پرداخت نمی‌شود.

اما نکته قابل توجه درباره وام سهام عدالت این است که این وام در قالب نقدی پرداخت نمی‌شود و در قالب کارت اعتباری است. اما دریافت‌کننده وام تنها باید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این سه بانک خرید کنند و امکان استفاده از این وام برای خریدهای دیگر ممکن نیست.

افرادی که این وام را گرفته‌اند کارت اعتباری دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند فقط از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

کدام مشمولان سهام عدالت می‌توانند وام بانکی دریافت کنند؟

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) شرایط توثیق سهام برای دریافت وام را تشریح کرد و گفت: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باغستانی با اشاره به رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره، در مورد اینکه برای اخذ وام چه میزان سهام لازم است، افزود: این موضوع در اختیار بانک بوده و بستگی به بانک دارد. ممکن است بانک برای ارائه وام ۱۰ میلیون تومانی، ۲۰ میلیون تومان وثیقه بخواهد.

وی در مورد مشمولان سهام عدالت نیز توضیح داد: همه مشمولان سهام عدالت می‌توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و هیچ میزان از سهام خود را نفروخته بودند، هم مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده و بخشی از سهام خود را فروختند و هم مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند. در واقع هر فرد به میزان دارایی خود می تواند برای توثیق سهام اقدام کند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در ادامه در مورد انتقال سهام عدالت متوفیان نیز توضیح داد: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان شریورماه راه اندازی شده و وراث این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

شرایط دریافت وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی سهام عدالت در سال ۱۴۰۱

(۱۴۰۱/۰۵/۰۵) مدیر کل روابط بانک مرکزی از رونمایی سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک خبر داد و گفت: با رونمایی از این سامانه، وثایق بانکی برای وام‌های خرد تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیل می‌شود.

وام سهام عدالت را از کدام بانک ها بگیریم؟ | نحوه دریافت وام سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی قمری‌وفا در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: با ابلاغ و دستورالعمل بانک مرکزی، ظهر امروز (چهارشنبه) مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از فاز نخست طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

قمری‌وفا ادامه داد: بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

حسنلو عنوان کرد: سهامداران بازار سرمایه از طریق توثیق هوشمند، می‌توانند برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بهره برده و به طور قطع این سامانه تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه خواهد بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذار مرکزی توضیح داد: این سامانه کاملاً غیرحضوری و به سادگی یک خرید اینترنتی برای سهامداران و در قالب ارائه خدمات نوین برای جامعه سهامداری کشور پیاده سازی شده است.

وی در این باره عنوان کرد: کاربران با مراجعه به درگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه خود می‌توانند سهام قابل توثیق خود را انتخاب کنند و در نهایت، درخواست در پنل احراز اختیار شرکت سپرده‌گذاری تأیید و نهایی می‌شود.

حسنلو ادامه داد: شروع این عملیات و استفاده از این سامانه با تعدادی از بانک‌ها به صورت آزمایشی است.

این مقام مسئول در سمات خاطرنشان کرد: در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ گونه محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به شبکه بانکی و جامعه سهامداری وجود نخواهد داشت.

از مدتی قبل قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد.

شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

اکنون ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲۶ میلیون تومان و ارزش سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی ۱۴ میلیون تومان است. با این حساب مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی برای گروه اول، حدود ۱۴ میلیون و برای گروه دوم حدود ۷ میلیون تومان است.

مصوبه جاماندگان سهام عدالت به دولت رفت وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارسال مصوبه …

برای گرفتن وام سهام عدالت چه شرایطی باید داشته باشیم؟

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریافت کنند.

افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند.

نکته مهم اینجاست که مبلغ وام، ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد است. همچنین سهامدارانی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند، باید پیش از ورود به سامانه بانک حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.

از طرف دیگر باید این افراد مشمول یارانه باشند. یعنی باید یارانه نقدی یا یارانه معیشتی بگیرند. اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است. اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

مبلغ و شرایط بازپرداخت وام سهام عدالت

مبلغ وام سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی تا سقف ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۲۳ هزار تومانی تا سقف ۷ میلیون تومان است.

تعداد اقساط و سود وام سهام عدالت چقدر است؟

این وام در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود. البته بانک در شرایط دریافت این وام، عنوان کرده که اگر متقاضی ظرف ۳۶ روز پس از دریافت وام، آن را کامل بازگرداند هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

وام سهام عدالت بانک ملی نقدی نیست!

اما نکته مهمی که درباره وام سهام عدالت بانک ملی وجود دارد این است که این وام در قالب نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری است. اما نه کارت اعتباری فیزیکی. بلکه در قالب نشان بانک است و فقط برای خرید از فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که با این بانک طرف قرارداد باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها