رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

افتتاح مرکز درمان ناباروری استان سمنان تا پایان سال

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب و زیست‌بوم نوآوریِ نخبگان ایران نام برد و با اشاره به مطالبات مردم و مسوولان استان در حوزه درمان ناباروری گفت: در صددیم که مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان که مجوز آن نیز از سوی جهاددانشگاهی کشور صادر شده، تا پایان سال راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۳۷۴۵۰۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، علی منصفی‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز مباهله و سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: ساختمان این مرکز ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین با قول مساعد استاندار و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه امید می‌رود که با تجهیز این مرکز، زمینه افتتاح این مرکز که از نیازهای ضروری استان است، فراهم شود.

دیگر هیچ بن‌بستی برای فرزندآوری نیست

وی به پیشرفت های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری پرداخت و تصریح کرد: با پیشرفت های این نهادانقلابی در حوزه درمان ناباروری ، دیگر هیچ بن‌بستی برای فرزندآوری در کشور نیست.

رئیس جهاددانشگاهی استان از مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی به عنوان موفق‌ترین  مراکز درمانی این حوزه در کشور نام برد و گفت: علی‌رغم تعداد محدود مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سطح کشور، افزون بر ۶۰ درصد درمان‌های موفق در این بخش مربوط به مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است.

وی از تلاش جهاددانشگاهی کشور برای گسترش و توسعه مراکز درمان ناباروری در استان‌ها خبر داد و گفت: این مرکز درمان ناباروری با همکاری پژوهشگاه های رویان و ابن سینا در استان سمنان راه‌اندازی می شود.

نیاز ۴۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مرکز ناباروری جهاددانشگاهی استان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز این مرکز درمانی اظهار کرد: برآورد اولیه ما برای تجهیز این مرکز حدود ۴۰ میلیارد تومان است. با این همه با توجه به فازبندی‌های انجام شده برای تجهیز و راه اندازی فاز اول آن به اعتباری قریب ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به سطوح سه‌گانه طراحی شده برای درمان ناباروری در مراکز وابسته به جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: در سطح اول بخش عمده‌ای از الزامات درمان از تشکیل پرونده ،ارائه مشاوره های تخصصی، انجام آزمایش های اولیه و...در استان انجام و فرآیند نهایی درمان در مرکز درمان ناباروری تهران انجام می شود. در سطح دوم علاوه بر موارد فوق بخشی از درمان دارویی نیز در استان انجام و در ادامه  در صورت نیاز بیمار به متخصصین ارجاع داده می شود و اما در سطح سوم تمامی مراحل درمانی از ابتدا تا انتها در استان انجام و مهمتر از همه تربیت نیروی انسانی و پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز با هدف بهره مندی همیشگی استان از این ظرفیت، با بهره گیری از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما بر این است که زیرساخت و بستری فراهم شود تا در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، خدمات درمانی سطح سه ارائه شود

منصفی‌راد همچنین خواستار حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسوولان استانی برای اجرایی شدن پروژه های جهاددانشگاهی استان و از جمله: احداث مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، مرکز به‌نژاد دامی، ایستگاه اصلاح نژاد سنگسری، درمانگاه زخم دیابت و....شد.

تولید نمونه‌های آزمایشگاهی چندین محصول فناورانه در جهاددانشگاهی سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان همچنین از تولید نمونه‌های آزمایشگاهی چندین محصول فناورانه این نهاد انقلابی در استان سمنان خبر داد.

سه طرح فناورانه جهاددانشگاهی استان به تصویب جهاددانشگاهی کشور رسیده و مسوولان استانی نیز قول همکاری و تامین بخشی از منابع مالی این طرح‌ها را دادند.

وی با اشاره به رویکرد حمایتی استاندار و معاونین استاندار به طرح‌های فناورانه افزود: خوشبختانه استاندار سمنان نیز وعده داده که در دومین سفر دولتمردان به استان سمنان، منابع اعتباری مورد نیاز این طرح‌ها تامین و دو طرح جهاددانشگاهی استان در شمار مصوبات دومین سفر رئیس‌جمهور به استان قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به تولید نمونه آزمایشگاهی مالچ معدنی در استان سمنان و عزم جهاددانشگاهی برای تجاری سازی این محصول گفت: مالچ معدنی که از باطله‌های معدنی بلااستفاده تولید می‌شود می‌تواند به مقابله با بیابان‌زایی و جلوگیری از گرد و غبار و..در استان و کشور کمک کند.

وی با اشاره به اینکه این مالچ برخلاف مالچ‌های شیمایی به طبیعت و خصوصا پوشش گیاهی آسیب نمی رساند ادامه داد: همکاران ما در حوزه پژوهش به دنبال راه‌هایی برای بهبود پوشش گیاهی با وجود استفاده از این مالچ‌های معدنی هستند.

منصفی‌راد از کود ارگانیک به عنوان یک محصول فناورانه جهاددانشگاهی استان نام برد که به مرحله تولید آزمایشگاهی نیز رسیده افزود: این کود ارگانیک نیز بر پایه موادمعدنی، تولید شده و جهاددانشگاهی به دنبال تجاری‌سازی آن است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از سمنان به عنوان یکی از معدنی‌ترین استان‌های کشور یاد کرد و گفت: علی‌رغم اینکه استان سمنان از غنای بسیار بالای معدنی برخوردار است اما خام‌فروشی‌ها سبب شده که ارزش افزوده آنچنانی از محل این سرمایه های خدادادی نصیب استان نشود.

وی با اشاره به لزوم فرآوری این موادمعدنی در استان و کشور گفت: جهاددانشگاهی استان چه در تولید مالچ‌ و چه در تولید کود ارگانیک به هیچ عنوان از ذخائر معدنی استفاده نمی‌کند بلکه با استفاده از باطله‌های معدنی به دنبال تولید این محصولات دانش‌پایه و فناورانه است.

افتتاح آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی در هفته دولت

منصفی‌راد همچنین از برنامه ریزی برای تولید برخی تجهیزات حفاری به عنوان دیگر طرح فناورانه مصوب جهاددانشگاهی استان نام برد و گفت: عمده قطعات مربوط به تجهیزات حفاری از خارج کشور وارد می‌شوند و واردات این تجهیزات در دوران تحریم های ظالمانه با دشواری بیشتر صورت می‌گیرد لذا مبتکران جهاددانشگاهی استان با تمرکز بر ساخت ۶ قطعه از این تجهزات به دنبال خودکفایی کشور در برخی از قطعات حفاری هستند.

 وی از تهیه نمونه های اولیه این قطعات خبر داد و افزود: عزم جهاددانشگاهی استان بر تولید انبوه این قطعات است و امید می رود با همکاری و حمایت مسوولان استان زمینه تولید انبوه این قطعات در جهاددانشگاهی استان فراهم شود.

منصفی‌راد با اشاره اعطای طرح مطالعات قطب دامپروری مهدیشهر به جهاددانشگاهی استان از پیشرفت ۶۵درصدی این طرح خبر داد و گفت: به موازات انجام مطالعات، جهاددانشگاهی به منظور تسریع در اجرایی شدن این پروژه ، اقدامات زیادی برای تکمیل پروژه های مرتبط با این طرح ملی آغاز کرده که در همین راستا بخشی از تجهیزات مربوط به آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی خریداری شده و تلاش می‌شود که این آزمایشگاه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان وعده داد: این طرح مطالعاتی تا پیش از سفر دوم دولتمردان به استان به فرجام برسد تا با برآورد و پیش بینی اعتبارات لازم زمینه اجرای آن در شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان از ۱۰۰۰نمونه گذشت

وی با اشاره به خدمات دهی جهاددانشگاهی استان در حوزه ذخیره سازی خون بندناف نوزادان گفت: با تلاش همکاران ما در جهاددانشگاهی در حال حاضر ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان از ۱۰۰۰نمونه نیز گذشته است.

وی ضمن دعوت از خانواده های هم استانی برای بهره مندی از این خدمات ویژه افزود: تاکنون چندین مورد در استان توانستند با استفاده از سلول‌های بنیادی همین نمونه های جمع آوری شده در استان، برخی بیماری های صعب‌العلاج خود و یا اعضای خانواده خود را درمان کنند.

افتتاح کلینیک درمان زخم دیابت تا پایان امسال

منصفی راد تصریح کرد: در حال حاضر دو مرکز جمع آوری نمونه های خون بندناف در سمنان و شاهرود ذیل جهاددانشگاهی استان فعالیت دارند. ضمن اینکه در دیگر شهرستان ها نیز این خدمات از طریق نمایندگی های جهاددانشگاهی انجام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی کلینیک درمان زخم دیابت برای استان سمنان گفت: ساختمان این مرکز جامع ترمیم زخم از طریق یکی از خیرین تامین شده و هم‌اکنون در حال نوسازی ساختمان و تجهیز مرکز هستیم.

این مدیر مسوول وعده داد: این مرکز درمانی پیشرو که دانش فنی آن از طریق پژوهشگران و مبتکران جهاددانشگاهی کشور بومی‌سازی شده ظرف ۴- ۵ ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری اولیه شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اذعان به اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان در حوزه های: پزشکی و زیست فناوری، معادن و شیمی، دام سبک و همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی اجرایی می شود از فعالیت ۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشن های موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت هستند .

وی با اشاره به استقرار تیم های فناور در جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم فناور در مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان خروج موفق داشته و در پارک های علم و فناوری استان و دانشگاه سمنان مستقر شدند. ضمن اینکه هم اکنون سه تیم فناور و یک شرکت دانش بنیان در مراکز نوآوری جهاددانشگاهی فعال هستند.

منصفی‌راد با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره کوشیده از موازی‌کاری در کارها پرهیز کند اضافه کرد: باتوجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب، هدف جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استان تمرکز بر فعالیت های برتر و گزین است و می‌کوشد با رویکرد تخصصی و فناورانه و با بهره‌گیری از دانش روز به حل برخی امور برزمین مانده در کشور کمک کند. جهاددانشگاهی استان نیز در حال حاضر با همین رویکرد و با تمرکز بر چند طرح فناورانه به دنبال تجاری سازی چند محصول تولیدی مبتکران جهاددانشگاهی استان است که خوشبختانه نمونه های آزمایشگاهی و اولیه آنها تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها