مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران:

تهرانی ها از رودخانه ها فاصله بگیرند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این روزها مردم باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و اگر با سیلاب مواجه شدند به هیچ عنوان با خودرو از مسیر سیلاب عبور نکنند.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت شدید سامانه‌های بارشی در کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه «مونسُن» در کشور شدت گرفته و چندروز پیش ما هشدار سطح قرمز به عنوان بالاترین سطح هشداری را صادر کردیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های سنگین در برخی استان‌های کشور گفت: معنای هشدار قرمز یعنی میزان خسارات به حداکثر مقدار خواهد رسید و دستگاه‌های اجرایی از مدیریت بحران، وزارت راه و سایر دستگاه‌ها باید با در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

در مواجه با سیلاب چکار کنیم؟

وی در تشریح نکاتی که مردم باید در این شرایط توجه کنند، افزود: مردم باید از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند، نسبت به بازگشایی آبروهای پشت‌بام خود اقدام کنند، اگر با سیلاب برخوردکردند و به هیچ عنوان با ماشین از سیلاب عبور نکنند.

این مقام مسئول در تشریح جزئیات فعالیت سامانه بارشی گفت: این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان فارس فعال خواهد بود و دامنه آن برای روزهای آتی به یزد، بوشهر و اصفهان خواهد رسید.

ضیائیان در تشریح جزئیات نحوه بارندگی گفت: در این سامانه حجم زیادی از بارش در زمان بسیار کمی اتفاق می‌افتد که همین مسئله بر خسارات می‌افزاید.

سامانه فعال در کشور به شدت ناپایدار است

وی ادامه داد: تداوم و شدت این سامانه قابل توجه است، همچنین این سامانه به شدت ناپایدار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح ناپایداری سامانه فعال در کشور گفت: ناپایداری به این معناست که در یک هوای آفتابی ظرف مدت زمان کوتاهی شاهد شکل‌گیری ابر و بارش در کشور باشیم و همزمان با گرد و خاک محلی در مدت زمان کوتاهی بارندگی شدیدی اتفاق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها