در نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور

دستاوردهای مرکز نوآوری اجتماعی سلام ارائه شد

نوپیا نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور ۳۰ تیرماه با حضور فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و با تکیه بر توان مردم یا در بستر نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و دانشگاهی در زمینه حل مسائل کشور با رویکرد نوآورانه و مردمی مشغول به کنشگری هستند؛ در پردیس سینمایی چهارسو برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، در این رویداد که به منظور گردهمایی گروه‌های گوناگون اجتماعی صورت گرفته بود، مرکز نواوری سلام به عنوان اولین مرکز نواوری اجتماعی ایران و یکی از پیشروان نواوری اجتماعی در کشور حضور داشت.

دکتر فرنوش اعلامی معاون مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در بخش ویژه نوپیا در ارائه قصه تولد مراکز نوآوری(تد نوآوری) ضمن مرور سرگذشت مرکز نواوری سلام به پروژه های متنوع این مرکز اشاره کرد.مرکزی که در سال 1387 با کمترین امکانات و با یک میز پلاستیکی سفیدرنگ به عنوان خط تولید برای آموزش توانیابان ذهنی به ویژه مبتلایان به سندروم داون و اوتیسم کار خود را آغاز کرده است.

در ادامه در بخش پنل های تخصصی محمد مهدی نامدار جویباری، سارا پناهی، ایمان نیکی جو، نرگس شاهی از اعضای مرکز نوآوری سلام چهار طرح شاخص این مرکز شامل توانمندسازی حاشیه نشینان شهر تهران(فرحزاد و خاورشهر)،اشتغال زندانیان سیستان و بلوچستان،استارتاپ برق و کودکان کار و گیاهان دارویی را عنوان و به تفکیک درامدزایی،آموزش، یادگیری و توانمندسازی حاصل از هرکدام را تشریح کردند. اشتغال ۳۰۰ نفر در استخرهای کروکدیل و قورباغه که صادرات 1.3 میلیون دلاری حاصل از فروش مواد پایه لوازم ارایشی بهداشتی و ورود به صنعت چرم سازی ،600هزار دلار بیع دارو با کشورهای مبدا و کمک یک میلیارد و 600 میلیون تومانی توریستها را در پی داشت از جمله این طرحهای موفق بود که پناهی جزییات و مراحل اجرای آن را برای حضار شرح داد.

دکتر علی اصغر سعدآبادی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، رئیس مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز نوآوری اجتماعی سلام نیز در اختتامیه این رویداد ضمن صحبت درخصوص وضعیت فعلی نواوری اجتماعی ایران و آینده مورد انتظار از سختی های کار در این حوزه گفت.

وی ضمن تاکید بر اقداماتی که در این راستا می بایست توسط مردم و دولت صورت بگیرد به یکسری چالشها و اتفاقات ناگوار و مسایل اجتماعی تلخ این حوزه اشاره کرد.

رئیس مرکز نوآوری اجتماعی سلام در ادامه به چند طرح شاخص این مرکز از جمله اشتغال برای ایکتیوزی ها (مبتلایان به بیماران پوستی ایکتیوز) که باعث اشتغال ۴۴ نفر و درآمد ماهانه ۱۶۳ میلیون تومن شد،ایجاد زمینه اشتغال برای 213 کودک اوتیسمی با مجموع درامد ماهانه بیش از یک و نیم میلیارد تومان اشاره کرد.

مرکز نوآوری اجتماعی سلام در رویداد نوپیا تلاش کرد تا در کنار مراکز دیگر فعال در این حوزه، اهداف و دغدغه های خود را در مواجهه مناسب با مسائل اجتماعی جامعه با تکیه بر نوآوری‌های اجتماعی و در راستای حل مسائل کشور به نمایش بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها